Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
06tess04 schreef:Dubbele lijnen werkt vaak! Het is belangrijk om haar duidelijk te laten weten wat JIJ wil. Dit gebeurt niet als jij bang of boos gaat worden. Blijf rustig maar wel consequent. Als ze het goed doet ontspan je, als ze het niet snapt blijf je er aan werken. Bokken kan een uiting zijn, bijv. omdat ze het niet snapt of pijn heeft. Als jij dan onzeker gaat doen door dit gedrag, snapt ze het helemaal niet meer en zal ze dit gedrag doorzetten. Doet ze zulke dingen ook als je gewoon met haar wandelt?
ps. Dit is hoe ik er op kijk. Andere mensen kunnen een andere mening/manier hebben. Het is aan jou welke manier jij het beste bij jou en je pony vindt passen!![]()
Succes
shettiessx schreef:06tess04 schreef:Dubbele lijnen werkt vaak! Het is belangrijk om haar duidelijk te laten weten wat JIJ wil. Dit gebeurt niet als jij bang of boos gaat worden. Blijf rustig maar wel consequent. Als ze het goed doet ontspan je, als ze het niet snapt blijf je er aan werken. Bokken kan een uiting zijn, bijv. omdat ze het niet snapt of pijn heeft. Als jij dan onzeker gaat doen door dit gedrag, snapt ze het helemaal niet meer en zal ze dit gedrag doorzetten. Doet ze zulke dingen ook als je gewoon met haar wandelt?
ps. Dit is hoe ik er op kijk. Andere mensen kunnen een andere mening/manier hebben. Het is aan jou welke manier jij het beste bij jou en je pony vindt passen!![]()
Succes
bedankt voor je reactie
ze snijd me zegmaar af, en als ik dubbele lijnen zou doen, wat is het grote verschil? ik zal me er eens in gaan verdiepen, ik heb binnenkort ook een longeersingel
ik maak duidelijk wat ik wil, maar het probleem is dat ze ook probeert te bokken naar de longeerzweep. (omdat het achter haar "zwaait") en ook richting mij.
zal het helpen als ik straks een longeersingel om doe en haar met stieken bijzet?
pijn heeft ze niet, ze is helemaal nagekeken voor ik haar aan het werk ging zetten
als ik met haar wandel kan ze alleen een bok geven als ze schrikt, of een klein vreugdebokje met galop. soms probeert ze wel een fietser te trappen die vlak langs haar komt, maar dat kan ik altijd wel voorkomen