Longeer app

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elin2412

Longeer app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:28

Zoals mijn titel zegt, bestaat er een longeer app?

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:29

Wat is een longeer app?
Een app die je vertelt hoe je moet longeren?
Sorry als dit een domme vraag is haha :D

In het geval dat je werkelijk een app bedoelt die leert longeren wil ik het je trouwens afraden.
Naar mijn idee is het belangrijk, dit te leren van een echt persoon, met ervaring.
Laatst bijgewerkt door xKim97 op 11-05-15 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Re: Longeer app

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:32

ik snap het ook niet hoor xkimss, je bent niet de enige

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:34

Nee, een app dat je je touw aan je telefoon vastmaakt en die doet het werk.

Even gezocht in de app store.. kan niet iets vinden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:35

3 minuten linksom 3 minuten rechtsom. Aandraven linksom, 5 x een overgang. Aandraven rechtsom. 5 x m overgang. Zoiets?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:36

Selina schreef:
Nee, een app dat je je touw aan je telefoon vastmaakt en die doet het werk.

Even gezocht in de app store.. kan niet iets vinden.

dat klinkt interessant selina,
zou die het ook doen als het regent?
dan leg ik mijn telefoon wel in de longerkraal paard eraan
en dan kan ik gaan schuilen en toekijken vanaf een droog plekje

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:36

Denk dat TS meer iets bedoelt wat de beweging van je paard analyseert ofzo?
Lijkt me niet dat het bestaat, veel te ingewikkeld. Maar het zou handig zijn natuurlijk.. :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:38

rien10 schreef:
3 minuten linksom 3 minuten rechtsom. Aandraven linksom, 5 x een overgang. Aandraven rechtsom. 5 x m overgang. Zoiets?

hmm dan kun je een hardloop app gebruiken of iedere andere app waar je een training kunt invoeren..

maar daar ben ik niet weg van als het op het longeren van een paard aankomt.. dat bekijk je toch als je bezig bent.. soms heeft ie net even een half minuutje extra nodig, of een paar overgangen meer of minder.. dan kun je je toch niet laten leiden door een vooraf ingesteld programmaatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:38

rien10 schreef:

Ik denk inderdaad dat dit is wat TS bedoelt. :j

Ben het deels met Elena eens, het kunnen natuurlijk prima richtlijnen zijn. :P

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:17

Ja ik bedoel een opbouwend programma zoals bij hard lopen. Je hebt 100 manieren om je doel te bereiken dus dacht wie weet is er een app die een soort trainings schema geeft. Ik ben het met jullie eens geen paard is het zelfde maar dat geld toch ook met mensen en een hardloop app??? Maarja ik vroeg of die bestond, antwoord blijkbaar nee. En blijkbaar ben ik de enige die het andig zou lijken als leidraad.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:21

elin2412 schreef:
Ja ik bedoel een opbouwend programma zoals bij hard lopen. Je hebt 100 manieren om je doel te bereiken dus dacht wie weet is er een app die een soort trainings schema geeft. Ik ben het met jullie eens geen paard is het zelfde maar dat geld toch ook met mensen en een hardloop app??? Maarja ik vroeg of die bestond, antwoord blijkbaar nee. En blijkbaar ben ik de enige die het andig zou lijken als leidraad.

beste is om te kijken wat je precies wilt bereiken met je paard aan de longeer,
en met dat in het achterhoofd zoeken online naar hoe je moet longeren..
dan vind je vanzelf een tip die aansluit bij je behoefte..
daarna is het goed op de reactie van je paard letten en daarop finetunen.

als hij conditie moet opbouwen, dan kun je wel zeggen. twee minuten stap, 7 minuten draf een half minuutje galop en idem op andere zijde.. maar als dan blijkt dat je paardje na 3 minuten al half met de tong op de knieen loopt kun je het beter inkorten, want je wilt de andere kant ook nog..
of als blijkt dat hij erg stijf loopt, dan zul je het 'conditie' even moeten vergeten en juist werken aan de inbuiging (volte verkleinen en zo nodig mee lopen om zo hem 'druk' te geven op de plek waar zijn lijf moet wijken)

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:25

Dank je wel Elena voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:25

in kort gezegd:

conditie doe je op door vooral in een constante draf bezig te zijn, het liefst ietsjes boven normaal tempo..

een heet paard, laat je juist iets onder tempo lopen en zo gelijkmatig

en traag paard of een paard met minder impuls, laat je veel overgangen maken en het liefst iets boven tempo zodat hij vlotter wordt..

en scheef paard, help je juist door niet alleen maar op de volte rondjes te laten rennen maar vooral ook veel werk aan de hand te doen en hem te leren om in te buigen..

een sterrenkijker die echt niet omlaag wil komen, daar kun je een bijzet voor gebruiken om hem aan te moedigen om lager te komen.

een jong ding leer je vooral om in balans en constant te lopen en te reageren op je stemhulpen..

vandaar dat ik zou adviseren eerst te kijken naar wat je precies wilt doen, en daarna een passende longeermethode en 'schema' te zoeken.

---

en graag gedaan..

ik ben ook geen longeer expert hoor.. neus ook regelmatig naar tips en tricks of ideëen