Hilary schreef:Hmmm, misschien toch eens een fototopic over maken...
Bij een HCA sulky is ongeveer alles verstelbaar, dus daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Eerst op het oog de lichtogen afgesteld, vervolgens het voetenrekje afgemeten op de achterkant van de pony (zo staat het ook in de HCA-handleiding).
Daarna zijn we met de kofferweger aan het uitproberen gegaan; we wilden graag zo min mogelijk gewicht op de rug van de pony. Aangezien ik de eerste zou zijn die met deze combi zou gaan mennen, ben ik op de kar gaan zitten en hebben we eerst de voetensteunen naar mijn voeten gebracht.
Vriendin heeft vervolgens gekeken hoe hoog de lichtogen bij de pony zitten, en hoe hoog het 'ophangpunt' dus was. Linker- en rechterlamoen verbonden met een strotouwtje (altijd handig), en daar het kofferwegertje aangeklikt (dus midden tussen lamoen). Vriendin hield de kofferweger zo vast dat het lamoen op ponyhoogte zat, en ik ben op de kar gaan schuiven met het stoeltje totdat we op weinig gewicht zaten.
Uiteindelijk konden we afstellen tot 400 gram op de pony als ik goed in evenwicht zat; als ik naar voren leunde kon ik daar flink meer kilo van maken, naar achteren hangen werd zweven.
*fototopic van kar afstellen op to do lijstje zet*
Dus als ik het goed begrijp heb je eerst de afstand bepaald van je pony ten opzichte van je hekje...en toen je hekje met lamoenstokken en al ingeschoven tot bij je voeten?
Vind het wel een hele slimme van je met die koffer weger!
Ga hem zeker uitproberen!