[AR] Is er animo voor een bixie menwedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Is er animo voor een bixie menwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:16

Volgend jaar wil ik tijdens de internationale menwedstrijden in Horst aan de Maas een bixie middag organiseren.
Zijn er hier mensen die hier intresse in hebben?
Ben nu aan het onderzoeken of hier vraag naar is en zo ja wil ik het ook daadwerkelijk gaan organiseren.

Dennis

Re: Is er animo voor een bixie menwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:07

Het word weinig georganiseerd. Ik ben nu een jaar of 5 bixie jury, en heb pas 2x gejureerd. De ene keer 1 combinatie.
Ik heb wel brave bixie pony's met bixie ervaring. Maar geen bixie mennertjes op het moment.

Viir de gewone rubrieken is de leeftijd nar beneden gehaald, dus denk dat er ook minder interesse voor komt omdat ze meteen op gewone wedstrijden terecht kunnen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:24

Er zijn verschillende kinder/menpony-doedagen geweest in District Zuid, die volgens mij allemaal goed bezocht werden. Ik denk dat hier dus zeker wel animo voor is :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:16

Wij organiseren nu al drie jaar bixie naast onze gewone wedstrijden. Ik heb steeds 2/3 deelnemers. Ik blijf het wel gewoon organiseren, maar alleen een bixiedag is niet haalbaar. Vaardigheid laten we hier het gewone parcours meerijden, voor die enkele deelnemer ga ik niet een heel parcours opzetten.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:29

Onze dochter zou heel graag eens bixie mennen, maar in onze buurt (midden van het land) kan ik het niet vinden, behalve op de bixiedag. helemaal naar Groningen of Limburg rijden vind ik dan net wat te ver allemaal :o

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:35

Zou best leuk zijn maar hier niet de capaciteit en mgelijkheid met de combinatie naar horst te komen helaas.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:26

Ik heb een keer op een bixie wedstrijd gejureerd, stuk of 4 deelnemers.
De andere keer, 1 deelnemer, was tijdens een gewone dr/v wedstrijd waar ik zelf ook mee reed (een jury laten komen kan natuurlijk niet uit, dus heb het gedaan in ruil voor mijn startgeld).
En 2 van mijn pony's hebben eens bixie gereden tijdens een gewone dr/v wedstrijd, bij een gewone jury die ook bixie jury was. Wel in een 30x60 baan ipv 20x40, mijn pony's en menners reden thuis ook vaak in 30x60, dus de bak ombouwen voor 2 combinaties vonden we wat overdreven.

Ik vind het zeker een leuk idee. Als ik weer een mennertje heb zal ik het zeker wel leuk vinden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:47

Wij hebben volgend weekend weer een menwedstrijd. De bixie laat ik dan inderdaad binnen rijden (buiten duurt helemaal eindeloos ;-)) Wij hebben hier in de buurt maar 2 bixiejurys. Die kan ik natuurlijk niet iedere keer lastig vallen voor die paar deelnemers. Dus ik vraag gewoon aan de gewone juryleden of zie die paar bixies erbij willen doen. Tot nu toe geen problemen gehad. Soms klopt het commentaar niet helemaal, omdat ze niet precies weten wat de bixies wel/niet mogen, maar goed, dat nemen we dan op de koop toe. De vaardigheid rijden ze dan het gewone parcours ipv een bixie parcours. Als ze goed rijden, krijgen ze dan 2 stempels (bixieparcours is maar 7 hindernissen)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:48

Ja krijg er toch wel goede berichten op. Het hoeft ook niet mega groot te worden. We willen dressuur vaardigheid en een spel doen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:55

Willem_Aukje schreef:
Ja krijg er toch wel goede berichten op. Het hoeft ook niet mega groot te worden. We willen dressuur vaardigheid en een spel doen.

Organiseer samen met Willem_Aukje.

In een middag staat op de planning, tenzij er misschien een hoop aanmeldingen zijn.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:57

Er zou zo wie zo eens meer bixie georganiseerd moeten worden...of het nu dressuur spring of mennen is. Mijn dochter was vorig jaar de enige die in deze regio meedeed en nu hebben ze het dus afgeschaft. Erg jammer want ze is gewoon echt niet toe ivm zenuwen aan het echte werk en juist daarom vind ik de bixie fantastische.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:20

Leuk idee maar als ik zo kijk naar afgelopen keer Horst, waar vind je de ruimte om het te houden op het terrein daar. Of is dat niet je plan?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:23

MelanieB schreef:
Leuk idee maar als ik zo kijk naar afgelopen keer Horst, waar vind je de ruimte om het te houden op het terrein daar. Of is dat niet je plan?

.

Bixie word gereden in een 20x40 ring.
Onze houten showring is 20x40 dus daar zouden we het wedstrijdje zelf kunnen houden. Losrijden zou gewoon bij de andere menners zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:31

Moonlight17 schreef:
MelanieB schreef:

.

Bixie word gereden in een 20x40 ring.
Onze houten showring is 20x40 dus daar zouden we het wedstrijdje zelf kunnen houden. Losrijden zou gewoon bij de andere menners zijn.

Denk niet dat de wedstrijd menners aan het wachten zijn op Bixiemenners op het losrijdt terrein eigenlijk :n

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:38

Keet schreef:
Denk niet dat de wedstrijd menners aan het wachten zijn op Bixiemenners op het losrijdt terrein eigenlijk :n

Jeugdmenners van misschien een paar jaar ouder rijden er ook tussen los. Al zijn dat er vaak niet veel, maar toch. Een volwassenen met weinig ervaring start klasse 1 kan net zo vreselijk rond rijden als een kind die meedoet aan een bixie wedstrijdje.

Maar goed zover zijn we nog niet. Als er niet genoeg animo voor is gaat het natuurlijk ook niet door.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 17:06

Ja een jeugdmenner die bixie rijd kan ook gewoon sturen en remmen.
Meestal ment 1 van de ouders ook in die situatie en zullen dat echt wel in kunnen schatten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:11

Ik vind het geen prettig idee om bixies tussen de gewone menners te laten losrijden. Wij proberen dat zoveel mogelijk gescheiden te houden, gewoon voor de veiligheid.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:04

Ik ben niet zo thuis in de bixie en vanaf welke leeftijd dat is. Mijn dochter van net 6 vind het mennen echt heel erg leuk. Denk dat zij het zeker wel leuk zou vinden om mee te doen aan een wedstrijdje. Maar, dan wel op max een uur van huis af. Dus de randstad.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:30

@marg Bixie mennen is vanaf 7 jaar, de Dressuur en Springen is vanaf 6 jaar.

Gescheiden houden is in ons geval ten alle tijden onmogelijk waarom. De standaard gehouden wedstrijden gaan ook gewoon door. Die moeten van de zelfde paden gebruik maken om bij de ringen te komen etc.

Heb zelf regelmatig in de gewone dressuur en springwedstrijden dan ook de kinderen met pony voor de bixie zien rijden op hetzelfde losrijdveld. Nooit geen problemen mee geweest. Je past je ruiter dan gewoon aan als je ziet dat er iemand met minder ervaring daar rijd en houd daar dan ook rekening mee. Menners vind ik gemiddeld nog een gemoedelijker volk als de dressuurders en springers, dus dat moet ook prima gaan.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:11

Bedankt moonlight, dan kan ze nog een jaartje oefenen :-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:31

Ik vraag me wel af: waarom in Horst, waar het toch al zo druk is? Is het niet handiger om een wat kleinere en minder drukke wedstrijd op te zoeken om een bixie-middag te organiseren?