[AR] Menwagen huren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DWitzel

Menwagen huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 06:51

Als vooral recreatieve menner vind ik het heerlijk om ritten te maken in voor mij nieuwe omgevingen, bij voorkeur de natuur in. Alles in huis om met de aanspanning op pad te gaan, nou ja bijna alles...
Super brave bomproof Fjord, tuig, trailer, marathonwagen en aanhanger waar de wagen op kan en in bezit van koetsiersbewijs.
Maar, zelf slechts 1 auto met trekhaak en een vaste groom met auto zonder trekhaak.
Kortom, het zou eigenlijk best super zijn als ik mijn eigen wagen thuis kan laten en alleen paard en tuig mee hoef te nemen en een wagen kan huren op locatie.
Heeft er iemand ervaring met het huren van een wagen?
Waar kan dat, wat kost het en uiteraard zoek ik betrouwbare veilige wagens geschikt voor Fjord van 1.42m

JoyCiej007

Re: Menwagen huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:32

Volgens mij is die mogelijkheid er bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek:
http://www.onderdekastanje.nl/paardenac ... en/prijzen

Vragen per uur voor de huur van een marathonwagen € 12,50 , per dag € 57,50.

Ik vind het dan persoonlijk een nogal duur geintje als je zelf je eigen wagen hebt, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten :)

Verder wordt het volgens mij heel weinig gedaan, verhuur van wagens?

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:40

JoyCiej007 bedankt voor je reactie, onder de kastanje had ik idd ook gevonden op google...
Maar verder is er weinig te vinden. Je hebt gelijk dat dit niet goedkoop is, maar toch, als ik met twee auto's moet rijden moet ik een tweede auto lenen en kost me dat ook benzine, de meeste trekauto's zijn niet heel erg zuinig, of zelf 2x rijden om met mijn auto de wagen ergens te brengen, maar dat kost nog meer benzine en ook nog tijd :-( En dan moet ik 'm ook weer ophalen ;-)
Dan zullen er mensen zeggen koop een andere trailer, oid, maar als ik een dagje Veluwe of Drenthe kan doen met mijn man en eigen paard en dan €50 per dag voor een wagen betaald vind ik dat op zich wel te overzien... Dus als er meer tips zijn hoor ik het graag!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:57

Ik heb hetzelfde probleem, ik ga in september een week naar Drenthe ideaal mengebied. Maar mijn auto kan niet trekken, dus heb ook 2 auto's nodig. Mijn vriend mag tot de 1600 kg trekken, trailer met koetsendrager zijn vaak 2 paards en dus te zwaar. Zo jammer. Vind het huren helemaal geen slecht idee hoor... Ik volg even :o

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:29

Particulier zou ook een optie zijn.....
Jij hier mijn wagen lenen en evt paard in de wei en idem andersom......

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:59

Ik heb een kleine wagen men met een pony van 105cm, daar gaat je Fjord niet voor passen ; )
Maar je zou een topic kunnen openen op Bokt, denk dat er wel interesse voor is...Veel mensen zitten met dit probleem. Zou ook graag een keer mee willen rijden met de shetlander menritten, maar nog niet van gekomen door het vervoersprobleem...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:53

DWitzel schreef:

Heel eerlijk..........zou ik dat zelf als eigenaar van een marathonwagen, niet aandurven. Daarvoor ben ik zelf veels te zuinig op mijn (dure) wagen. En dan helemaal een vreemd paard met een vreemd persoon er zomaar mee op pad sturen, zou ik echt eng vinden.

Daarbij moet je dan héle goede afspraken/contract maken wat er gebeurd in geval van schade, en je moet dan net als met huren van een trailer samen de gehele wagen aflopen om alle beschadigingen etc. vast te stellen voor je vertrekt.
Daarnaast moet je dan nog zorgen voor een verrekt goede borg, want even een wagen van een paar duizend euro uitlenen met de kans dat hij gemakkelijk gestolen kan worden zou ik ook maar eng vinden.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:20

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:29

Onder de kastanje bestaat niet meer.
Bij de kronkel hebben we inderdaad wel een marathonwagen te huur

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:36

Onder de kastanje is er idd niet meer, waarom de site nog in de lucht is na 2,5 jaar is mij ook een raadsel.

Verder zou ik zelf als particulier idd wel een beetje voorzichtig zijn met uitlenen van m'n dure spullen.

Kan je helaas niet helpen aan een adres.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:40

JoyCiej007 schreef:
DWitzel schreef:

Heel eerlijk..........zou ik dat zelf als eigenaar van een marathonwagen, niet aandurven. Daarvoor ben ik zelf veels te zuinig op mijn (dure) wagen. En dan helemaal een vreemd paard met een vreemd persoon er zomaar mee op pad sturen, zou ik echt eng vinden.

Daarbij moet je dan héle goede afspraken/contract maken wat er gebeurd in geval van schade, en je moet dan net als met huren van een trailer samen de gehele wagen aflopen om alle beschadigingen etc. vast te stellen voor je vertrekt.
Daarnaast moet je dan nog zorgen voor een verrekt goede borg, want even een wagen van een paar duizend euro uitlenen met de kans dat hij gemakkelijk gestolen kan worden zou ik ook maar eng vinden.

Mee eens.

Wij hebben dan wel 2 wagens, waarvan we de oude wel aan sommige stalgenoten willen uitlenen. Maar of ik hem aan vreemden zou uitlenen weet ik zo net nog niet.

Wij zitten helaas niet op een lokatie met veel buitenrij mogelijkheden, dus is het toch niet aan de orde.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:28

Oh, bestaat onder de kastanje niet meer nee? Jeetje, wat stom, dat wist ik helemaal niet. Hoezo dat? En blijkbaar dus al een geruime tijd? Oeps, dan heb ik echt een beetje onder een steen geleefd :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:49

Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij is gewoon de huur van het complex stopgezet. Volgens mij was dat ergens half 2012.
En aangezien v Asselt zelf al eerder bij de Knhs aan het werk was, zal het niet onverwachts geweest zijn ;)