Toch besloten om wel weer te gaan starten met Barney en vandaag mochten we voor het eerst weer een wedstrijdje rijden maar dan onderling. Ik heb twee keer proef 55 gereden en beide 187 punten gereden. Het ging stukken beter dan vorig jaar en hetgeen we in de les aan werken was nu een stuk beter in de proef. Maar de finesse van het netjes op de letter rijden en bijvoorbeeld netjes op de A-C lijn uitkomen dat mag nog wel wat oefening krijgen.
Dus natuurlijk nog meer dan genoeg om aan te werken en zeker niet geheel tevreden maar voor een eerste keer ging het niet bar slecht. De jury gaf me tips en gaf ook aan dat Barney leuk loopt en het best lekker liep. Nu alleen nog zien dat dat ook zo is als het officieel wordt. Ik heb nu wel meer vertrouwen gekregen en zin om de puntjes verder op de i te zetten.
Inmiddels nog een andere instructrice benaderd om proefgericht les te krijgen. Want in mijn gewone les zijn we vooral bezig met de basis van de pony's en het correct rijden van beide heren (dan beide in enkelspan). Dan ben ik niet zozeer bezig met de figuren want die worden dan minder frequent gereden. Mijn instructeur zit zelf erg ver weg van de vereniging dus dit hoop ik dan bij iemand anders er extra bij te kunnen leren.