Sam met zijn nieuwe springschoenen tijdens het inrijden.

Ik reed eigenlijk in omgekeerde volgorde: eerst vaardigheid, daarna dressuur. Gelukkig verbeterde Sam's humeur toen hij pionnetjes zag staan. De eerste omloop ging met een flink tempo (154sec - toegestane tijd was 173sec).

Een aangeklede hindernis maakte onderdeel uit van het parcours. Na alle lange lijnen, was dat dus even schakelen en goed sturen.

Ook in de barrage waren wij foutloos. Hier reden we de wave - een leuke nieuwe hindernis. Sam luistert heel goed naar mijn links en rechts aanwijzingen.

Het tweede rondje weer de handjes naar voren en Sam lekker laten lopen. Vaardigheid is echt zijn spelletje en zodra ik hem de ruimte geeft, pakt hij extra meters. Op dit soort momenten sta ik eigenlijk eerder op de kar dan dat ik zit.

In de M staat het parcours op spoorbreedte +20cm. Af en toe is dat milimeterwerk.

Het resultaat: vier winstpunten in de M vaardigheid erbij en twee keer de eerste prijs. We hadden nog maar 3 punten nodig om Z startgerechtigd te zijn. Dus die doelstelling voor dit jaar is behaald

Daarna was het tijd voor de M dressuur. Soms laat Sam zich redelijk zien tijdens het inrijden, maar dit beeld moeten we nog wel leren vasthouden in de dressuurproef.

In de eerste proef zaten veel foutjes, contrastelling en gerommel (galopperen bij de middendraf etc.). Dus een (verdiende) 166pnt. Netjes hals strekken kon Sam dan weer wel

Het tweede proefje was niet spectaculair (Sam mag nog wat meer nageefelijk en stabieler worden), maar dit keer geen grove fouten waardoor we precies op 180pnt uitkwamen. Dus toch weer een winstpuntje in de dressuur erbij. De teller staat nu (na vier keer M starten) op M+3.

De volgende DR+VH wedstrijd start ik pas weer eind juni (eerst staan er een impuls en officiële SMW op het programma), dus we kunnen nog even doorknutselen.

Bedankt voor het kijken!