[AR] Welsh pony Sam vliegt door de vaardigheid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Welsh pony Sam vliegt door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 23:23

De eerste wedstrijd van het seizoen zit er weer op! Zondag 26 april was mijn eerste wedstrijd van 2015: dressuur en vaardigheid in de klasse M. Sam begon de dag als een eigenwijze Welsh met gehuppel op twee benen. Dus dat beloofde wat...

Sam met zijn nieuwe springschoenen tijdens het inrijden.

Afbeelding

Ik reed eigenlijk in omgekeerde volgorde: eerst vaardigheid, daarna dressuur. Gelukkig verbeterde Sam's humeur toen hij pionnetjes zag staan. De eerste omloop ging met een flink tempo (154sec - toegestane tijd was 173sec).

Afbeelding

Een aangeklede hindernis maakte onderdeel uit van het parcours. Na alle lange lijnen, was dat dus even schakelen en goed sturen.

Afbeelding

Ook in de barrage waren wij foutloos. Hier reden we de wave - een leuke nieuwe hindernis. Sam luistert heel goed naar mijn links en rechts aanwijzingen.

Afbeelding

Het tweede rondje weer de handjes naar voren en Sam lekker laten lopen. Vaardigheid is echt zijn spelletje en zodra ik hem de ruimte geeft, pakt hij extra meters. Op dit soort momenten sta ik eigenlijk eerder op de kar dan dat ik zit. ;) Sam ging als een speer in de tweede omloop: foutloos in 143sec, overall de derde dagtijd!

Afbeelding

In de M staat het parcours op spoorbreedte +20cm. Af en toe is dat milimeterwerk.

Afbeelding

Het resultaat: vier winstpunten in de M vaardigheid erbij en twee keer de eerste prijs. We hadden nog maar 3 punten nodig om Z startgerechtigd te zijn. Dus die doelstelling voor dit jaar is behaald ;) Aangezien de vaardigheid niet altijd even soepel loopt (vorig jaar vaak tijdfouten aan mijn broek gehad), blijf ik nog even M starten om de boel wat meer te bevestigen.

Daarna was het tijd voor de M dressuur. Soms laat Sam zich redelijk zien tijdens het inrijden, maar dit beeld moeten we nog wel leren vasthouden in de dressuurproef.

Afbeelding

In de eerste proef zaten veel foutjes, contrastelling en gerommel (galopperen bij de middendraf etc.). Dus een (verdiende) 166pnt. Netjes hals strekken kon Sam dan weer wel ;)

Afbeelding

Het tweede proefje was niet spectaculair (Sam mag nog wat meer nageefelijk en stabieler worden), maar dit keer geen grove fouten waardoor we precies op 180pnt uitkwamen. Dus toch weer een winstpuntje in de dressuur erbij. De teller staat nu (na vier keer M starten) op M+3.

Afbeelding

De volgende DR+VH wedstrijd start ik pas weer eind juni (eerst staan er een impuls en officiële SMW op het programma), dus we kunnen nog even doorknutselen. ;)

Bedankt voor het kijken! :wave:

f10j

Re: Welsh pony Sam vliegt door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:38

Wouw wat een super leuke foto's! Lijkt echt plezier te hebben in de vaardigheden. Super leuk zeg! Snap niet hoe je dat foutloos kunt rijden met dat millimeter werk. Laatste wedstrijd had ik 7 balletjes. :+ veel plezier in jullie volgende wedstrijden.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 11:25

Dankjewel, f10j! Vaardigheid moet je in de vingers krijgen door het gewoon heel vaak te doen (oefening baart kunst ;) ). Bij mij zijn er in het begin ook genoeg ballen gesneuveld. Gelukkig vindt Sam het spelletje heel leuk en snapt hij wat er van hem verwacht wordt. Als ik zo min mogelijk doe (dus alleen bochten aangeef en recht voor de poort zetten) dan loopt hij er vanzelf doorheen. Zodra ik teveel probeer te sturen gaan we slingeren en raakt mijn achterwiel de poort. Bij jou gaat het ook vast goedkomen met de vaardigheid :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:45

Super hoor. Vaardigheid is en blijft een leuk spelletje :).
Lekker door blijven trainen met hem :).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:08

Leuk om te zien en eerlijk je eigen commentaar erbij.. Het blijft een leuk spelletje dat balletjes (euh pionnen.) rijden. :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:30

Toch ziet het er erg goed uit !!
Mooie foto's !! Blijft een gaaf dier die Sam !!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:04

Bedankt voor de complimenten! :D

Vaardigheid is inderdaad een leuk spelletje! Ben blij dat de flow in het parcoursen rijden ook weer terug is.