[AR] Welk Anatomisch(v-borsttuig) borststuk voor mijn NMPRS pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chardy

Welk Anatomisch(v-borsttuig) borststuk voor mijn NMPRS pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 14:09

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Anatomisch borststuk voor mijn NMPRS pony, ze is 87 cm hoog en ze heeft een redelijk smalle borst. Ik heb al gekeken naar het Zilco borststuk, helaas is die voor pony's vanaf 1m. Die van de MiniHorseShop sprak me erg aan maar ik ben bang dat dat te grof is voor mijn pony. Misschien heeft iemand een foto van zijn of haar pony met zo'n borststuk.

Groetjes Charlotte

MelanieB

Re: Welk Anatomisch(v-borsttuig) borststuk voor mijn NMPRS pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:48

Waarom zou je het willen? Die borsttuigen zitten op 9 van de 10 pony's niet goed, en druk komt op 2 punten te zitten als je aan de strengen trekt, en dan moet je dus een springriem eraan om hem omlaag te houden.. waar ik zeker mijn vraagtekens bij zet.

Er zijn maar enkelen waar zo'n borsttuig goed op past en ook echt aansluit, en dat zie ik het meest op bijv bredere type pony's zoals tinker en haflingers ed. Zag laatst op wedstrijd nog een paard lopen met zo'n borsttuig en 2 bontjes onder de druk punten aan de zijkant.. nier echt comfortabel. Passend tuig is net zo belangrijk als een passend zadel.

Denk ook dat zoveel borsttuig op een kleine nmprs niet mooi is. Je zegt dat ze een smalle borst heeft, dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet passen..

wil je het toch perse hebben, word het passen en dan het liefst door iemand met verstand..
en dan een minder extreem gevormde. Arden vind ik dan wel weer mooi gevormd want die is een gedeelte weer recht waardoor druk mooier word.

Chimacumtack heeft ze wel in hele kleine maatjes. Denk dat je dan toch het best daar moet zoeken als je er een voor je mini zoekt.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 22:10

MelanieB schreef:
Waarom zou je het willen? Die borsttuigen zitten op 9 van de 10 pony's niet goed, en druk komt op 2 punten te zitten als je aan de strengen trekt, en dan moet je dus een springriem eraan om hem omlaag te houden.. waar ik zeker mijn vraagtekens bij zet.

Er zijn maar enkelen waar zo'n borsttuig goed op past en ook echt aansluit, en dat zie ik het meest op bijv bredere type pony's zoals tinker en haflingers ed. Zag laatst op wedstrijd nog een paard lopen met zo'n borsttuig en 2 bontjes onder de druk punten aan de zijkant.. nier echt comfortabel. Passend tuig is net zo belangrijk als een passend zadel.

Denk ook dat zoveel borsttuig op een kleine nmprs niet mooi is. Je zegt dat ze een smalle borst heeft, dan zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet passen..

wil je het toch perse hebben, word het passen en dan het liefst door iemand met verstand..
en dan een minder extreem gevormde. Arden vind ik dan wel weer mooi gevormd want die is een gedeelte weer recht waardoor druk mooier word.

Chimacumtack heeft ze wel in hele kleine maatjes. Denk dat je dan toch het best daar moet zoeken als je er een voor je mini zoekt.

Bedankt voor je reactie. :D
Ik wil graag zo'n borststuk omdat ik ze erg mooi vind, maar als ze bij veel pony's niet goed zitten ga ik er denk ik ook geen kopen, vind ik dan zonde van het geld.