Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janouk schreef:Door de jaren heen is de vaardigheid veranderd van echt behendig sturen naar ern soort racepartij.
Gem schreef:Je ziet idd de laatste jaren in de vaardigheid dat er steeds harder gereden moet worden. In een fikse draf red je het doorgaans niet meer; er zal meestal toch echt hele stukken gegaloppeerd moeten om binnen de tijd te blijven.
Horst (vaardigheid als onderdeel van de CAI en SGMW) was, wat Melanie zegt, idd een mooi voorbeeld. Ik heb de CAI 3* enkelspannen en tweespannen paarden gefilmd en zelfs met flinke galopstukken ertussen lukte het enkel slechts de winnaars om foutloos en binnen de tijd te blijven. Ik weet niet of er veel verschil is in stabiliteit tussen presentatiewagens en marathonwagens, maar ik heb niemand gezien die ergens op 2 wielen kwam te hangen.
Ik rij als groom tegenwoordig niet meer mee in de vaardigheid bij de D+V wedstrijden als stalgenootje (de menner) het parcours goed uit haar hoofd kent. Scheelt gewicht (dus snelheid) en ze kan de bochten linksom en rechtsom even strak nemen. Nadeel voor haar is dat ik niks meer kan "smoezelen" als ze het even niet meer weet. Maar uitsluitend in draf redt ze het echt niet, daarvoor is haar paard zijn basistempo gewoon niet hoog genoeg. Ook niet in de L.
janouk schreef:Door de jaren heen is de vaardigheid veranderd van echt behendig sturen naar ern soort racepartij.
Op de Hippiade is het tijdens de barrage meer minimarathon dan vaardigheid.
ik vind dat de KNHS duidelijk een keuze moet maken voor meer vaardigheid of anders de groom laten mee hangen.