Ik had dit berichtje in het grote sulky topic al staan, maar tot op heden geen reactie. Weet niet of dit apart mag, sorry dus al op voorhand.
Ik ben zelf 16 en ik ben aan het sparen voor een HCA sulky voor mijn shet. Het zal mijn 1e sulky zijn en ook allebei onze 1e men ervaring. We hebben natuurlijk ondertussen al wel les en zijn bezig met beleren etc., maar verder weet ik niet zo veel van sulky's. Ik heb veel 'research' gedaan naar wat echt goede sulky's en kwam toch altijd uit op de HCA. Ik weet al zeker dat ik het mennen leuk vind en mijn pony ook. We hebben ook het tuig enzo al. Ik moet dus alleen nog wachten op de sulky. Ik moet nog een klein beetje sparen en ik hoop dat ik hem heb tegen de zomer of misschien iets later. Ik heb wel al veel vragen ook aan HCA gestuurd en allemaal goed beantwoord, dus dat is het probleem niet. Nu mijn vraag:
Heeft iemand van jullie nog tips of opmerkingen over de sulky. Wat ik het beste zou kunnen nemen of extra erbij nemen of juist niet doen. Wat jullie ervaringen zijn etc.
Ik heb een shetmerrie van 85 cm en ik ben (tot nu toe) van plan de 16 inch te pakken dus de kleinste. Wel met stoeltje voor mijn rug.
En is het als je de sulky uiteindelijk hebt moeilijk met instellen etc.? Omdat ik 2uur van klarenbeek woon, waar je de sulky moet ophalen, zijn we aan het overwegen om hem te laten versturen. Of is het toch echt wel de moeite om hem op te halen?
De reden dat ik dit aan jullie vraag en niet aan HCA is omdat jullie toch wel gebruiksdeskundigen zijn, jullie hebben er ervaring mee met jullie pony's dus vandaar

Ik heb al wel een tip gehad van een aardige bokker dat je een dicht lamoen kunt nemen, omdat ze dan niet in je lichtogen kunnen komen. En wat vinden jullie van rvs, de moeite waard?
Alvast bedankt, en bij tips mag je het altijd laten weten!

Groetjes Imane