[AR] Excellent trainer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Excellent trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:16

Ja, nog steeds op zoek naar een wagen voor ons. Al heel veel gezien op wedstrijden e.d. het blijft een zoektocht. De meeste wagens vind ik veel te groot.
Dit weekend wil naar Treur (Geesbrug) om de excellent wagens te bekijken. Op de website viel met dit wagentje op: http://www.excellent-site.nl/modellen/m ... nt-trainer
Hij kan iets meer dan een concourswagen, maar volgens mij ook iets minder dan een marathonwagen. Op zich hoef ik geen marathonwagen, omdat ik hem daar toch niet voor ga gebruiken. De planning nu is dressuur en vaardigheidswedstrijden en wat recreatie ritten door natuurgebieden. En daarvoor lijkt hij me erg geschikt voor.

Kent iemand deze wagen en wat zijn de ervaringen? Ik heb ze nog niet live gezien op wedstrijden o.i.d. Mijn instructeur tipte deze wagen gisteren namelijk ook.

Letsdunit

Re: Excellent trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:47

Wat voor paard/pony komt er voor de wagen ?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:22

Sorry, er komt een paard voor van 1.62.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:11

Een paard van 1.62... ik had een pony van 1.10 verwacht :')

Zijn zat marathon en recreatie wagens die heel prima achter jouw joekel passen, en je zal ze eerder te klein dan te groot vinden...

Maar wat vind je te groot aan de meeste wagens dan? Want deze is ook gewoon 1.25 minimaal breed
en net zo lang wss als een marathon wagen..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:33

Met de 1.25 meter breedte heb ik ook geen moeite, maar meer met de lengte. Hij komt namelijk op een 1.5 paards mentrailer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:11

Deze zal amper langer zijn dan een marathon wagen..
Zou gewoon meetlint meenemen.
Deze wagen ziet er prima uit maar kun je dus nooit eens een extra persoon achterop meenemen. Of iig niet zo fijn.

Rien kan je vast adviseren Hoe of wat. :jj

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:37

Het lijkt me wel een fijn beleerwagentje :) . Groom met een longeerlijn aan het hoofdstel springt makkelijk van de wagen. Ik denk dat je wel erg smerig word als je achterop staat en de wagen door de bagger rijdt.
Groom naast je zittend tijdens D+V wedstrijden lijkt me echter niks.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 08:18

Ik neem geen groom mee in de wedstrijden :-). Ik doe de proeven uit mijn hoofd en in de vaardigheid hoeft een groom ook niet mee te rijden.
Na aanleiding van jullie tips, misschien past deze ook wel bij ons.
http://www.excellent-site.nl/modellen/m ... -cob-paard
Ik hoop dat de treeplank eraf gehaald kan worden.

Morgen weet ik meer :-)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 09:31

Gisteren even met contact gehad met de dealer (treur geesbrug) de trainer wordt niet meer gemaakt, nou ja, in die zin ze worden alleen gemaakt op bestelling. Ik kan dus eentje bestellen zonder aankoopverplichtig (wat een service). Hij had nog maar eentje verkocht er was geen vraag naar, omdat iederen toch voor een marathon wagen ging.
Ik ga hier nog even over nadenken. Wordt vervolgd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:50

Ik begrijp dat wel. Jouw argument dat je gewone marathonwagens te groot vind, gaat voor de meeste menners niet op. Zij willen gewoon een multifunctionele wagen die op SGMW's ingezet kan worden óf een recreatiewagen waar je met vier personen op kunt zitten.
Ik denk ook dat als je die trainingswagen naast een marathonwagen zet, je weinig verschil ziet in de buitenste maten. De "Trainer" lijkt ook kleiner, omdat hij kleinere wielen heeft. Maar nogmaals, als (extra) beleerwagen lijkt het me een fijn wagentje. Snel erop en eraf.

De MR15 vind ik gewoon een grote wagen. Daarbij is het geen lichtgewicht, zoals de advertentie suggereert: 245 - 265 kg is best flink aan de maat voor een enkelspan wagen. Niet te zwaar hoor, maar zeker geen lichtgewicht.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 19:39

Ik vandaag even naar de de Lemerij geweest om daar de vele wagens te bekijken. Man, man ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik ga toch voor een trainingswagen of het eentje van de lemerij deze dan http://www.delemerij.nl/Webwinkel-Produ ... .htmlwordt (deze kan ook in paardemaat besteld worden) of van excellent daar ga ik de komende tijd even lekker over nadenken. Maar ik ben in ieder geval een stuk verder. Ik hou juliie op de hoogte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:11