paard longeren lukt niet/komt naar binnen of rent weg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silvana1989

paard longeren lukt niet/komt naar binnen of rent weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:28

Ik heb sinds kort een bijrijpaard, nou kan ik niet altijd rijden als ik erheen ga omdat soms mijn 2jarige dochter mee gaat :) nu dacht ik dat simpel op te lossen door dan te longeren , maar dit lukt helemaal niet!

eerst gewoon met longeerlijn, nou dat ging al helemaal voor geen meter.. elke keer liep ze gewoon naar binnen toe en stond ze te kijken alsof ze wilde zeggen wat moet je nou?!

toen zei iemand dat ze aan de lijn niet zo goed kent maar wel eens zonder lijn gelongeerd werd, dat geprobeerd.. nou ook kansloos.. :o heel kort lukte het eventjes maar daarna keert ze opeens om, komt ze alsnog naar me toe of rent ervandoor...

wat kan ik hieraan doen?

lies_sparkle

Re: paard longeren lukt niet/komt naar binnen of rent weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:24

Een klein stukje afzetten,
Waarin het paard kan lopen, niet een hele bak.

En iemand je laten helpen. Eerst meelopen en dan steeds meer afstand nemen.

Zoals jij het beschrijft snapt je paard je gewoon niet :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:30

Neem eens iemand mee die jou leert hoe je met je lichaam moet staan. Mijn paard is ook zo gevoelig daarop. Als je verkeerd staat staat ze je schaapachtig aan te kijken :+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 14-04-15 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:30

Even met eigenaar bespreken hoe die het doet... en wat paard gewend is.
Als blijkt dat paard nauwelijks bekend is met longeren kan je misschien eens een paar lesjes nemen.