Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SindyKaya schreef:Snap je vraag niet echt? Als je een longeersingel zou kopen, ga je dan geen kaptoom of halster gebruiken ?
Wat wil je bereiken met het longeren ?
yraatje schreef:Gydja schreef:ja hoor kan prima. Doet het zelf ook. Logeersingel vind ik persoonlijk niet nodig voor wat ik wil en een kaptoom vind ik te duur voor die paar keer dat ik longeer.
Met een halster bedoel je?
Maar zorg er wel voor dat je niet een te groot halster hebt dat kan gaan schuiven en is niet heel prettig. Dus het halster moet wel goed passen. Je kan er ook voor kiezen om hoofdstel te nemen en de logeerlijn door het bit heen te doen of een speciaal stukje (naam kwijt) te kopen die je er onder de kin langs kan doen waaraan je de logeerlijn klikt Maar ik zie dat je pony nog jong is en ik weet niet of hij al het bit kent.
Maar zorg er wel voor dat je niet een te groot halster hebt dat kan gaan schuiven en is niet heel prettig. Dus het halster moet wel goed passen. Je kan er ook voor kiezen om hoofdstel te nemen en de logeerlijn door het bit heen te doen of een speciaal stukje (naam kwijt) te kopen die je er onder de kin langs kan doen waaraan je de logeerlijn klikt Maar ik zie dat je pony nog jong is en ik weet niet of hij al het bit kent.[/quote]Gydja schreef:Het is inderdaad slimmer om er iemand bij te halen die er verstand van heeft. Zeker bij een paard die het nog helemaal niet kent.