Heb de hele winter wedstrijd gehad en heb omdat ik het nog best spannend vind en we er in de dressuur nog niet helemaal zijn af en toe Verzet van de pony. Dit uit zich door flink te gaan schudden met haar hoofd, als ik wat druk zet ( is absoluut niet trekken)of zich eruit drukken. We zijn nu al wel een tijdje aan het lessen en daarin gaat het steeds beter alleen op wedstrijd blijft het wat lastig waarschijnlijk door mijn spanning.. Ze is ondertussen 17 en haar tanden worden twee keer per jaar nagekeken en die zijn prima. Heb ook al andere bitten geprobeerd maar was weinig verschil. mijn huidige bit is een pompende liverpoolstang met twee sleuven nou beginnen deze onder de bril ipv in de bril. En voordat we nu weer een ander bit gaan kopen heeft een jury lid tijdens een van de wedstrijd gezegd dat je de leidsel ook door de bril kan doen dan heb je wat minder hefboomwerking . Ben nu met de leidsels zo aan het oefenen en kan nu makkelijker van achter naar voren rijden en wat druk houden ze reageerd dus zeker minder heftig maar weet niet of je er ook wedstrijden mee mag rijden weet iemand hier een antwoord op ????
Dank jullie wel heb het bij ons bij het wedstrijd bestuur neergelegd en die gaan overleggen met jury of het mag ja of nee. heb de tip van een jury een maand geleden maar ja ene jury is de andere niet en geen zin om voor niks de hele winter te hebben gereden want de finale telt dubbel mee .
MelanieB
Geplaatst: 10-04-15 21:20
Ik rijd een van de pony's hier ook of op de bril of op de brug. Nooit commentaar op gehad. Wbt bitten is mensport heel vrij.. zou niet weten waarom het niet zou mogen om een Liverpool stang als een 'Gewoon' bit