[AR] Super knappe welsh pony Wouter word beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

f10j

Super knappe welsh pony Wouter word beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 16:16

Wouter heeft als jong paard een moeilijke start gehad. Bokker murosch heeft Wouter van de zuidlaardermarkt gekocht en ik heb dit geweldige dier weer van haar over gekocht. Ow wat ben ik blij met deze knapperd! Hij is helemaal opgeknapt en het eerste jaar dat ik hem had heb ik er voor gekozen om nog niet heel veel met hem te doen. Lekker laten uitgroeien en niet te veel belasten. Maar nu is hij bijna 5 jaar en nu word het wel eens tijd om hem voor de wagen te zetten. Wat doet het echt geweldig. Hij is voor het eerst mee geweest naar de manege. En zo bomproof als hij is, geeft hij echt geen kik. We hebben hem in de manege nog niet voor de wagen gezet, maar zijn vooral bezig met het longeren aan dubbele lijnen en er achter lopen. Voor de wagen zetten laten we aan een professional over die hem over een paar weken iedere dinsdag avond voor de wagen gaat zetten zodat we ook met hem op les kunnen.

ben bij de nekriem helaas vergeten hem door het lusje te doen, ga ik de volgende keer goed op letten 8)7

poetsen
Afbeelding
Afbeelding
optuigen
Afbeelding
mam heeft hem gelongeerd (word haar menpony)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken

assie

Re: Super knappe welsh pony Wouter word beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:58

Wat een leuke foto's. Ik vind Wouter in een prachtig tenue geschoren (die "beenwarmers" :+: )

Mooie houding heeft hij al
Mag ik vragen waarom jullie de leidsels niet door de lichtogen van het schoftje laten lopen?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:00

Inderdaad wat assie zegt waarom niet door de lichtogen maar wat eeen leuke pony *\o/*

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 17:56

Bedankt voor de leuke reacties :D
De leidsels lopen wel door de lichtogen. Het ziet er alleen een beetje raar uit omdat de strengen ook door de lichtogen lopen zodat ze niet zo snel van zijn rug glijden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:12

Even een plaatje ter verduidelijking van wat ik bedoel, want ik loop weer met verkeerde termen te gooien geloof ik :P
Afbeelding
De leidsels lopen nu door de ringen bij het rode pijltje en het groene pijltje. Toch? Of kijk ik heel scheef?
De leidsels horen door de ringen bij het rode en blauwe pijltje te lopen. Het lamoen hoort bij het groene pijltje te lopen straks.

Ik vroeg me dus af waarom jullie er voor kiezen om de leidsels zo te laten lopen als ze nu zitten? Zit daar een achterliggende gedachte achter?
Laatst bijgewerkt door assie op 05-04-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:14

De leidsels lopen door de lichtogen maar dat lijkt me niet heel prettig, waarom niet door de ringetjes bovenop de singel? :)

Maar hij heeft er wel plezier in zo te zien!

edit: bedankt voor de uitleg Melanie, ik snap m! :D
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-04-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:18

Leidsels door lichtogen is prettig voor zo beleren, omdat de verbinding fijner is zo ivm ernaast staan ipv hoger op de wagen, alleen waarom dan wel door de lichtoog van het borstje, die vat ik niet, zo onderbreek je de lijn weer...
Dus of door schoftje en halsriem, of alleen door de lichtogen rechtstreeks naar de mond.

Ook lijkt de keelriem flink strak te zitten, 1 of 2 gaatjes losser is niet verkeerd.

Verder super leuke pony, doet het zo te zien braaf! Succes verder! Zul je straks veel plezier van hebben

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:26

Jullie zijn Top met hem bezig!! Van mennen heb ik helemaal geen verstand, maar ik vind het fijn om te zien dat het zo goed met hem gaat :)

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:28

Ow oke zal ik even op letten. Het is mij altijd zo verteld. Bedankt voor de tips.
De keelriem doe ik ook wel wat losser. Hij heeft zijn hoofdstel een keer afgeschuurd vandaar dat ik deze zo strak deed, ik zal hem nu wel weer wat losser doen.
Met die leidsels heb ik overgenomen van een man die ons even hielp. Wouter loopt heel diep van zichzelf waardoor hij ze door de leidselogen van het borsttuig deed zodat hij zijn hoofd wat hoger omhoog deed. Dus ik dacht dan doe ik het ook wel zo. De volgende keer doe ik ze weer door de leidselogen van het schoftje.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:00

Wat een leuke naam! Ik vind het er vriendelijk uitzien.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:11

Wauw, knappe Wout <3
Ziet er super uit hoor. Ga zo door!

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:37

dankjewel :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:15

Het tuig staat hem in ieder geval al goed hihi := <3

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:50

Wouter ziet er goed uit, succes met verder beleren!