[AR] Stoere stippel Lizzy op de Appaloosadag 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stoere stippel Lizzy op de Appaloosadag 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:18

Een tijdje geleden ben ik gevraagd of ik misschien met Lizzy een demonstratie wilde rijden op de Appaloosdag. Mijn eerste reactie was direct ‘wow gaaf dat ze mij vragen!’ Al gauw begon ik te twijfelen of het wel zo’n goed idee was. Lizzy en ik rijden voornamelijk in de bossen en we zijn nog niet dressuurmatig bezig geweest door omstandigheden. De knoop maar snel doorgehakt aangezien het wel een goede ervaring voor ons zou zijn en ik zo kon zien hoe Liz zou reageren met veel mensen en andere paarden om zich heen. Afgelopen zondag was het dan zover en ondanks dat het niet geweldig ging heb ik genoten! Lizzy was super braaf en erg relaxt, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Door alle indrukken kon je wel merken dat alle energie uit Liz letterlijk weggezogen werd, maar dat mag de pret natuurlijk niet onderdrukken. De demonstratie ging niet zo als ik had gewild, ik was erg zenuwachtig en Liz was moe. Ik zou een zelfgemaakt proefje rijden en daarna een stukje vaardigheid laten zien. Na een paar minuten heb ik de boel om gegooid en zei ik tegen mijn groom dat we maar direct over gingen tot de vaardigheid, in de hoop dat Lizzy wat meer pit kreeg haha.

Na de demo hadden we een paar uurtjes pauze voordat de Happy Appy Bokaal begon. Daar had ik mij ook voor opgegeven, een goede oefening voor ons. De pauze had haar erg goed gedaan, ze stond inmiddels haar mannetje weer bij. :’) Wat kun je dan blij zijn als er weer wat pit in zit haha. Het ging dan ook al stukken beter dan de demo. We moesten wat overgangen laten zien, wat draven, stappen, middenstap en jawel hoor ook middendraf.. Lizzy vind dat nog erg moeilijk, maar die toppony deed het zomaar even. Natuurlijk was het nog niet erg veel maar met dat kleine beetje was ik al super blij. Toen we klaar waren heb ik alleen maar gezegd: ‘Hebben jullie dat gezien? We hebben een klein middendrafje laten zien!!’ *\o/*

Na een tijdje gewacht te hebben, kwam de prijsuitreiking een aangezien we maar met zijn 2en waren, m’n tegenstander en ik. Moesten wij allebei komen, ik ging er heen met een glimlach want ik wist zeker dat mijn tegenstander won. Het kon mij ook niks schelen aangezien het voor mij al een super geslaagde dag was. Al snel hoorde ik dat mijn tegenstander in het midden moest komen voor de 2e prijs. Het drong nog niet tot mij door dat ik van hem had gewonnen. Hoewel het maar een klein wedstrijdje was kon ik het wel van de daken afschreeuwen. Wat was en ben ik trots op mezelf maar vooral op Liz. Na alle tegenslagen zijn we eindelijk de goede kant op gegaan. Bij de prijsuitreiking kreeg ik nog wat complimenten van de jury en een van de 2 juryleden was verbaasd toen ik zei dat we nog niks anders hebben gedaan dan buitenritten maken. Hij vond dat er veel potentie in Lizzy zat en dat we een fijne combinatie waren om naar te kijken.

Het is een beetje een lang verhaal geworden, ik zal er snel een eind aan breien en de foto’s laten zien hahaha. Ik wil nog wel even zeggen dat we nog aan erg veel moeten werken, maar wees gerust binnenkort gaan we eens beginnen met lessen! Daar zijn we beiden nu wel aan toe geloof ik :D

Eerst even lekker inrijden.
Afbeelding

Afbeelding

http://i62.tinypic.com/wl502f.jpg

http://i59.tinypic.com/2mgmq8y.jpg

Afbeelding

Na mijn praatje zat ik wat in de knoop met het microfoontje :’)
Afbeelding

http://i58.tinypic.com/192feh.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i62.tinypic.com/2zgaidx.jpg

Afbeelding

Van de Happy Appy Bokaal zijn er niet zo heel veel foto’s van helaas, maar dat mag de pret niet bederven :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan krijg je te horen dat je de Happy Appy Bokaal hebt gewonnen..

http://i58.tinypic.com/1zlxkwh.jpg

Afbeelding

Liz was natuurlijk nieuwsgierig of niet een van die mensen een snoepje voor haar had :’)
http://i57.tinypic.com/x2mhb8.jpg

Afbeelding

Een van de juryleden was erg enthousiast over Lizzy en vertelde dat hij er veel potentie in haar zag. Altijd leuk om complimenten te krijgen :o
http://i61.tinypic.com/2zs88yd.jpg

Trots op mijn kleine stoere stippel dat ze zo super braaf was <3 <3
Afbeelding

Hierbij nog een filmpje hoe het er een beetje uitzag :) :)
.

Letsdunit

Re: Stoere stippel Lizzy op de Appaloosadag 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:35

Gefeliciteerd, Leuk om te zien dat je haar met rust weer leuk aan het lopen hebt !

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:40

Gefeliciteerd, hartstikke leuk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:01

Gefeliciteerd en lekker gaan trainen voor de Dressuur / Vaardigheid.

Misschien wel goed om te gaan lessen samen, zodat je onder leiding kan werken aan een mooie verbinding.

Tipjes: voor de dressuur is je zweep tekort, want je kan niet bij de schouder van je pony komen. Verder zit de broek te los om zijn werk te doen als rem. En voor het mooie kan je pony wel dichter op de kar lopen.
Maar het mooiste is om dat samen met een instructeur zo lekker af te stellen dat jullie verder kunnen groeien.
Succes.
Ik kom jullie vast wel een keer tegen in de ring.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:53

Toppers!
Jullie hebben samen veel werk gehad, maar al jouw werk is beloond met een top pony!
Oprecht trots mag je zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:57

Wat is Liz toch een knapperd Suus! Je doet het echt heel goed met haar, jullie zijn een gaaf team! :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:01

Wat leuk om lizzy weer een keer langs te komen :j

Vind haar nu een stuk relaxer lopen dan dat ik het wel eens eerder heb gezien. Lekker lol met je knol en gewoon zo relaxt doorgaan komt het helemaal goed met jullie 2 :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:29

gaaf hoor! gefeliciteerd

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:06

Ah wat zijn jullie leuk samen zeg, die knuffel foto is lief! Volgens mij is deze dame wel op haar plek bij jou, ik vind haar iig een stuk ontspannender ogen en lopen dan een paar jaar terug.

Ik denk dat ze wel wat dichter op de wagen mag staan. En voor jou is misschien een bokkussen een idee? Dan kun je je benen fijner neerzetten lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:49

Bedankt voor alle leuke, lieve reacties en natuurlijk de tips!! :D

janouk Ik ben ook van plan om binnenkort te gaan lessen, dus dat komt zeker goed! We zijn nog niet eerder begonnen met lessen omdat Lizzy er bij lange na nog niet klaar voor was. Ze had eerder erg veel last van paniekaanvallen. Dat is ook de grootste reden dat we tot nu toe alleen nog maar bosritten hebben gemaakt. Zodra ik les, zou ik even je tipjes meenemen en ernaar kijken! De broek mag inderdaad strakker! :)

Mel Ik ben ook echt trots op Liz, wat een geweldig dier is dat geworden. Na 2 jaar lopen ploeteren, werpt het eindelijk zijn vruchten af en kunnen we een normaal rustig rondje rijden. We zijn er nog lang niet maar het begin is gemaakt. Ben echt blij dat ik het gevecht ben aangegaan, want het is een wereldpony. Als ik mijn BE rijbewijs heb komen we snel jouw kant op!! :):)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:51

Ondanks de spanning vond ik het er netjes uitzien, voor een leek zijnde. :)

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:29

Wat goed dat je het toch gedaan hebt. En het ging ook nog eens super goed. Wat een mooie ervaring dan he. En natuurlijk gefeliciteerd met je 1ste plaats!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:38

Lizzyyyy! <3 <3
Wat is ze toch knap! En top gedaan Suus!!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 05:37

Stoere Lizzy <3
leuke foto's , lijkt me echt gaaf om al die verschillende appaloosa's te zien !

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:52

Toppers zijn jullie!! Toch mooi om te zien hoe zo'n bijzondere pony op je pad komt en zich in je hart sluit.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:09

Jullie deden het super ! Jullie waren aan het optuigen en was echt van hé dat is toch lizzy ?! Haha
M'n complimenten met hoeveel rust jullie d'r hadden lopen.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:18

Wat goed en wat ziet ze er goed uit +:)+

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:50

Gefeliciteerd! Leuke pony <3

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:54

Gefeliciteerd! Leuk dat je gewonnen hebt, het zag er ook goed uit!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:20

Lieve Liz <3 <3

Het ziet er goed uit Suus!! Als je dit beeld vergelijkt met een jaar terug heb je pas door hoe veel jullie vooruit zijn gegaan!

Van die pony die om niks op hol sloeg, naar een pony die zo relaxed is en zich op een los teugeltje door de bossen laat sturen :D

Volgend jaar gaan we terug en moet je je titel verdedigen :j

Jullie zijn een super leuke combinatie <3

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:22

Wat een knapperd! :)

Vic_vic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:29

Wat gaaf!!! Ziet er echt leuk uit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:49

Ziet er hartstikke leuk uit zo van de fotos :D Gefeliciteerd!!!!

Ze ziet er super goed uit:D

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:17

Wat een mooie pony!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:37

Gefeliciteerd met je eerste prijs :) Gaaf zeg