Uiteindelijk zijn alle pony's het hele seizoen topfit gebleven en hebben we 5 wedstrijden super gereden (één wedstrijd vinden wij te ver weg). Afgelopen zondag was de laatste wedstrijd van de competitie en daarmee tevens onze allerlaatste vierspanwedstrijd. We willen de pony's graag heel houden en hebben dan ook besloten dat we nu definitief stoppen met de marathons.
Ik wilde graag weten of mijn gevoel klopte dat de pony's goed in conditie waren, dus heb Cees van Beckhoven gevraagd een hartslagregistratie te doen tijdens de wedstrijd. Zowel wij als de pony's hadden hartslagmeters om. Ik vond het super interessant om te zien. In het eerste parcours hebben we alleen de hartslagen van de voorpony's weg moeten laten, want daar ging het signaal een aantal keer verloren.
Het weer was afgelopen zondag super slecht, in hindernis 9 liggen een aantal ballen al op de grond, er was besloten deze niet terug te leggen omdat ze er met elke windvlaag weer af gingen.
Nou genoeg vertelt, rijd gezellig met ons mee:
Ik vond het super interessant om te zien: de achterpony's zijn duidelijk hoger in hun hartslag dan de voorpony's. (dit is normaal omdat de achterpony's de kar moeten trekken en dus harder werken). Ik vond het heel interessant om te zien dat linksvoor begint met een super lage hartslag, maar het in de loop van het parcours duidelijk zwaar krijgt, zijn hartslag is daar aan de hoge kant. Het herstel is wel super bij alle vier de pony's, hiervan is maar een stukje te zien op de film, maar ook met losrijden en de cooling-down waren de hartslagen heel netjes.
Voor mij bevestigen de hartslagen dat alle pony's goed in conditie zijn en echt wel hard werken tijdens zo'n indoormarathon. De hartslagen van linksvoor kloppen bij mijn eigen gevoel en daardoor weet ik zeker dat dit nu het juiste moment is om te stoppen met de marathons om hopelijk nog lang van de pony's te kunnen genieten