De 1e keer verliep super. Hij vond het met aandraven even vreemd en dook een beetje in elkaar. Na 2 rondjes ontspande hij zijn hals en kont en liep rustig verder. Geen bokje, niks.
De 2e dag had ik hulp van een vriendin en heb ik hem wat Meer uitgedaagd. Hierdoor gaf hij nu wel een Serie bokken, Maar liep als snel weer normaal alsof hij nooit anders doet.
Daarna heb ik hem lekker vrij gegeven en mocht hij lekker vrij aan de Longe voor het eerst balkjes draven, zonder zadel natuurlijk. De dagen Erna lekker spelen met vriendjes in de bak.
Vandaag was het dan weer zover, zadel weer erop aan de Longe. Vandaag hebben we ook gefilmd, dit hoop ik later alsnog aan het Topic te kunnen toevoegen. Voor nu moeten we het even doen met slechte "stills" uit de filmpjes.
Ik had de verkeerde lens erop, dus scherpstellen ging tussendoor niet Meer.. Jammer... Maar toch wil ik het graag delen met jullie!
Dus vandaag... 3e keer zadel erop longeren, wat gewoon weer geweldig ging! Hij pikt het zo ontzettend goed op!
Momenteel moeten we even met het touwhalster werken, aangezien hij zijn voortanden flink het wisselen is. Dan wil ik hem niet dwars zitten met een ijzer in de Mond. Meneer is nu super braaf met longeren, dus het kán ook gewoon!
Nogmaals sorry voor de bagger kwaliteit...
1. Instappen

2. Langzaam aan draven

3.

4. Geconcentreerde koppie

5. Hem wat actiever maken

6. Hier viel hij net wat naar binnen

7. Rechtsom (vroeger kreeg je hem deze kant nog geen ronde op.. Alleen weigeren, omdraaien, wegrennen, trekken, hangen)

8. Nu liever lui dan moe, Maar wat ben ik trots hoe goed hij rechtsom gaat!

9. Knappe vent

10. Galop

11. Strekken!

12. En nog een Foto vanaf de telefoon, de 2e keer met zadel op.