[FOTO] Fjord x Pinto 3e keer longeren met zadel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

[FOTO] Fjord x Pinto 3e keer longeren met zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 22:30

Inmiddels zijn we begonnen met onder het zadel te longeren. Vorige week hebben we een zadel gepast, en daarna heeft hij hier 2x mee mogen longeren.

De 1e keer verliep super. Hij vond het met aandraven even vreemd en dook een beetje in elkaar. Na 2 rondjes ontspande hij zijn hals en kont en liep rustig verder. Geen bokje, niks.

De 2e dag had ik hulp van een vriendin en heb ik hem wat Meer uitgedaagd. Hierdoor gaf hij nu wel een Serie bokken, Maar liep als snel weer normaal alsof hij nooit anders doet.

Daarna heb ik hem lekker vrij gegeven en mocht hij lekker vrij aan de Longe voor het eerst balkjes draven, zonder zadel natuurlijk. De dagen Erna lekker spelen met vriendjes in de bak.
Vandaag was het dan weer zover, zadel weer erop aan de Longe. Vandaag hebben we ook gefilmd, dit hoop ik later alsnog aan het Topic te kunnen toevoegen. Voor nu moeten we het even doen met slechte "stills" uit de filmpjes.
Ik had de verkeerde lens erop, dus scherpstellen ging tussendoor niet Meer.. Jammer... Maar toch wil ik het graag delen met jullie!

Dus vandaag... 3e keer zadel erop longeren, wat gewoon weer geweldig ging! Hij pikt het zo ontzettend goed op!
Momenteel moeten we even met het touwhalster werken, aangezien hij zijn voortanden flink het wisselen is. Dan wil ik hem niet dwars zitten met een ijzer in de Mond. Meneer is nu super braaf met longeren, dus het kán ook gewoon!

Nogmaals sorry voor de bagger kwaliteit...

1. Instappen
Afbeelding

2. Langzaam aan draven
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Geconcentreerde koppie
Afbeelding

5. Hem wat actiever maken
Afbeelding

6. Hier viel hij net wat naar binnen
Afbeelding

7. Rechtsom (vroeger kreeg je hem deze kant nog geen ronde op.. Alleen weigeren, omdraaien, wegrennen, trekken, hangen)
Afbeelding

8. Nu liever lui dan moe, Maar wat ben ik trots hoe goed hij rechtsom gaat!
Afbeelding

9. Knappe vent
Afbeelding

10. Galop
Afbeelding

11. Strekken!
Afbeelding

12. En nog een Foto vanaf de telefoon, de 2e keer met zadel op.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 29-03-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst

zonnebloem18

Re: [FOTO] Fjord x Pinto 3e keer longeren met zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:44

ITP -> TVG

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:45

Hij is heeel knap zeg!! Die kruising onthoud ik! En leuk dat hij het zo goed doet :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:47

Oh knappe History! Fijn dat het zo goed gaat met deze knappe jongeman!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 22:58

Thn voor het verplaatsen! Excusses hiervoor!

Ja, History gaat nu weer volop de goede kant uit!
Op onze vorige stal ging het longeren finaal mis. Het was een dagelijkse strijd tegen het omdraaien, lostrekken en hangen. Sinds we op de nieuwe stal staan en ik veel beter met hem kann trainen in afgesloten ruimtes, gaat hij elke dag beter! Ik heb mijn lieve vriendje weer helemaal terug!
En klaar voor de nieuwe fase in ons leven. Voor ons beiden de eerste keer wat we allemaal beleven!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:07

Wat een knapperd!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:09

Knap beestje. Alleen snap ik absoluut niet waarom je met touwhalster zadelmak maakt? Op de een na laatste foto zit het touw bijna in zijn oog. En als hij niet zo braaf was geweest en keihard aan het bokken was geslagen hadden nu waarschijnlijk de striemen in zijn neus gestaan.
Waarom geen kaptoom of hoofdstel (of gewoon halster voor mijn part)?

Edit.
Ik lees net waarom je met touwhalster longeert. Dan nog de vraag: waarom geen gewoon halster?

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:12

Krijg nou wat, daar hebben we History! Jeetje die heb ik lang niet gezien. Wat is 'ie knap geworden zeg <3

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 23:43

Hij heeft een tijd terug een gewoon halster met longeren compleet kapot getrokken toen hij alleen even dwars werd. En dat halster was nieuw, toen bijna 30 euro gekost. Dus niet eens een oud of simpel ding. De gesp was compleet gebroken, halster viel zo van zijn hoofd.

Ook niet bevorderlijk natuurlijk!
Maar ik longeerde hem al regelmatig met dit halster en dit gaat goed. De eerste 2x met zadel had hij zijn hoofdstel in. Later met afzadelen zag ik zijn tanden en toen besloten dit even te laten.
Het halster draait inderdaad een beetje op de rechterhand.. alleen in de galop. Hier moet ik nog wat op verzinnen... Alleen geen idee wat.. Kaptoom heb ik niet, en is ook nooit de behoefte naar geweest eerlijk gezegd..

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 23:48

nonskagek schreef:
Krijg nou wat, daar hebben we History! Jeetje die heb ik lang niet gezien. Wat is 'ie knap geworden zeg <3

Kleine jongens worden groot!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:54

Orsje schreef:
Hij heeft een tijd terug een gewoon halster met longeren compleet kapot getrokken toen hij alleen even dwars werd. En dat halster was nieuw, toen bijna 30 euro gekost. Dus niet eens een oud of simpel ding. De gesp was compleet gebroken, halster viel zo van zijn hoofd.

Ook niet bevorderlijk natuurlijk!
Maar ik longeerde hem al regelmatig met dit halster en dit gaat goed. De eerste 2x met zadel had hij zijn hoofdstel in. Later met afzadelen zag ik zijn tanden en toen besloten dit even te laten.
Het halster draait inderdaad een beetje op de rechterhand.. alleen in de galop. Hier moet ik nog wat op verzinnen... Alleen geen idee wat.. Kaptoom heb ik niet, en is ook nooit de behoefte naar geweest eerlijk gezegd..

Ah oké. En gewoon een nylon 5-euro halstertje? Bij welkoop hebben ze ook hele goedkope halstertjes. Ik zou ze er niet mee op de trailer zetten, maar voor dit doeleinde zijn ze waarschijnlijk prima! Goed dat je nadenkt over het feit dat een bit waarschijnlijk pijnlijk is!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:38

Eerlijk gezegd na dat laatste gewone halster, heb ik daar niet meer veel vertrouwen in.. Dit kan in principe niet loslaten, tenzij de knoop zeer losjes is.. Maar dat gaat ook bijna niet. Heeft zich al meerdere keren bewezen zijn stunten aan te kunnen :P

Alleen wat verzinnen op het schuiven. Gebeurt altijd de laatste paar rondes. In het begin op de rechterhand gaat het goed, in de galop schuift hij langzaam. Linksom nergens last van.

ja, dat bit lijkt me nu gewoon niet prettig. Hij doet het zo goed en meewerkend allemaal, dan is dit een simpel iets om hem mee te ontlasten! Binnenkort de tandarts eens laten kijken of alles volgens schems loopt daarbinnen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:47

Kwestie van het halster wat strakker doen, en echt veel last ondervinden ze er niet van hoor. Ik longeer al jaren alleen met (touw)halster en heeel af en toe met hoofdstel.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 22:00

Ik maak het halster bij aanvang al zo strak en hoog mogelijk vast.
Kan inderdaad ook niet zeggen dat History ergens moeite mee heeft, hiermee.
Alleen wanneer het te kort op zijn oog komt natuurlijk, dat mag ook gewoon niet..

Deze week of komende week zal de tandarts komen om zijn tanden te bekijken.
Mijn instructrice zag dat 1 van zijn melktanden de nieuwe Tand in de weg zit. En deze zit nog te goed vast om hem zelf eruit te halen. Dus even laten checken.