Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Borisje schreef:Aangezien jullie allebei tegen problemen aanlopen, neem eens les samen! Dan kunnen de problemen aangepakt worden met goede begeleiding.In welke omgeving wonen jullie? Wellicht weet ik iemand die goed les geeft.
vera_siep schreef:Hoi Kitlover, Als ik jambette snel achter elkaar doe begrijpt mijn pony het niet meer... Hij tilt dan zijn voet niet meer op en raakt in de war. Denk je dat dat misschien beter gaat als ik meer oefen of moet ik dan een andere manier proberen?
kitlover schreef:bouw het langzaam op! als je pony het niet meer snapt ga je te snel, gewoon eerst een paar keer rustig achter elkaar proberen en rustig opbouwen!
kijk anders eens op nalanta.nl
Nachtlampje schreef:vera_siep schreef:Hoi Kitlover, Als ik jambette snel achter elkaar doe begrijpt mijn pony het niet meer... Hij tilt dan zijn voet niet meer op en raakt in de war. Denk je dat dat misschien beter gaat als ik meer oefen of moet ik dan een andere manier proberen?
Dan wil je dus te snel en vraag je te veel. Neem een paar stappen terug en oefen eerst met het jambette geven om-en-om. Eerst langzaam, en als dat helemaal goed zit, ga je het sneller achter elkaar vragen.
carlopony schreef:je kan het ook aanleren op een spelende manier is je paard bijvoorbeeld heel druk en hij stijgert als hij los staat kan je daar een commando aan koppelen.