Alvast bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juliedo24 schreef:Het ene paard heeft wat meer extrensieke motivatie nodig, het andere paard zal van zichzelf al enthousiast genoeg zijn. Maar met veel geduld en tijd zal het bij elk paard wel kunnen denk ik.
Dat bijten klinkt mij meer als een probleem in de opvoeding. Een netjes opgevoed paard dat (voldoende) respect heeft voor zijn baasje zou niet bijten.
Voer je vaak uit de hand? denk aan een beetje muesli of brok. En doe je iets van grondwerk naast het VD?
MarliesV schreef:Clickeren! Prima oplossing, de beloning is dan dus een clickje en niet een hapje zeg maar.
Snap wel dat je bij sommige paarden geen dingen moet gaan voeren uit de hand als beloning. Die van mij zou daar ook een flinke schooier van worden, bijten niet maar wel extreem aandringen, zakken doorzoeken, duwen enz. Ondanks dat ze heel goed weet dat het niet mag worden sommige paarden bijna 'monsters' als het om eten gaat.
MarliesV schreef:Uh ok, dan heb ik dat altijd verkeerd gehoord. Zelf nooit mee gewerkt maar blijkbaar is dat dus ook niet het systeem.
VisibreTeam aangezien jij zoveel verstand van VD hebt, wat zou jij aanraden?
Ratties4life schreef:Ik ga echt niet meer met voor werken, ik heb de blauwe plekken van de vorige keer er nog op staan... Maar ik ga mee dan eens goed versieren in beloningsmanieren. Bedankt voor de reacties allemaal!!!