Toch merkte ik dat als Fion voor de kar liep hij op de weg wel een afwijking naar links had. Dus toch is in de buurt rond wezen kijken en iets meer als een jaar lessen we op de maandag avond in de menles bij een menvereniging in de buurt.
Nu was er afgelopen weekend de clubkampioenschappen en na me in geschreven te hebben voor het mennen leek het mij ook wel is leuk om is een proefje erop zitten. Dus een week van te voren maar even 2 keer de bak rond geweest om dat te oefenen. Snel een wedstrijd-setje aangeschaft en we zien wel waar we eindigen

Eerst B dressuur onder het zadel.
Ik rij normaal alleen maandagavond in de menles. De mensen nu keken me dan ook wel raar aan dat ik met mijn brede boerenknol een dressuur proefje tussen de dressuurpaardjes kwam rijden.
Aan het inrijden.

Ik merkte na het zien van de foto's dat ik te ver naar voren leun. En fion loopt iets te diep.

A afwenden en tussen x en G halthouden en groeten. Hakken naar beneden!

Na de dressuur naar huis en fion kon even uitrusten in de wei.
Halverwege de middag Fion opnieuw gepoetst en toen kon de kar er achter.
Aan gekomen op de manege waren we veel te vroeg. Fion dus maar we even los gemaakt van de kar en binnen neer gezet.
Meteen stonden er een rij kinderen omheen die allemaal even zijn snor wilde voelen

http://www.mijnalbum.nl/Foto360-NE7JUI44.jpg
Ondertussen werd ik door mensen gefeliciteerd, goed gedaan!
Daarna kreeg ik mijn papiertje. Bleek dat ik 4de van de B was geworden met 190 punten.
Fion liep ook wel erg lekker. Middendraf moest ik meer verruimen en de rechter galop lukte niet maar dat wist ik al van te voren. Daar maakte ik mij al niet druk om. Om niks eigenlijk. Het was een leuk ontspannen proefje.
Op naar het B dressuur mennen.
A E binnen komen in draf.

E B E grote volte

Halt houden en groeten

Na de dressuur kwam de vaardigheid.
Mensen aan de kant vonden het sneu voor mij dat ik met z'n lomp en log paard hetzelfde parcours moest afleggen als de welshpaarden van de andere menners. Maar dat was na de wedstrijd wel anders.
Normaal is Fion erg sloom (vooral in een bak) al viel dat deze dag erg mee. Maar hij verbaasde mij enorm tijdens de vaardigheid door uit zichzelf in galop aan te springen. In plaats van het opjutten wat ik normaal tijdens het rijden in de bak altijd moet doen moest ik hem voor het eerst een keer inhouden.
Het was wel duidelijk te merken dat hij dit erg leuk vind.
Het eerste poortje

Na het 3de poortje, en daar ging hij...

We waren foutloos (en hadden achteraf de snelste tijd zag ik)
Dus op naar de barrage, poortje ook maar is in galop proberen.

Richting de 2 laatste poortjes

En weer foutloos en snelste tijd

Uiteindelijk:
Dressuur mennen weer 4de met 192 punten. Ik moet de figuren netter rijden en de links en rechtsomkeert waren te klein.
Probleem waar ikzelf vooral tegenaan loop is het hals laten strekken. Hij doet makkelijk zijn hoofd naar beneden maar gaat vervolgend met zijn hoofd aan zijn benen lopen schuren. Iemand nog tips hiervoor?
Mennenvaardigheid 1ste met 0 strafpunten en de snelste tijd.
Al met al een gezellig dagje en super trots op Fion die braaf zijn best had gedaan.
Ik heb de nadelen van het tinker-ras hier bij ons op de vereniging flink weg kunnen halen.