Hey bokkers,
Ik hoop dat het hier goed staat. Ik weet dat ik de laatste tijd veel topics open maar ik loop ook met drie verzorgpaarden heel vaak tegen problemen aan, en welke plaats is er beter om ervaringen te vragen dan bokt?
Ik ga graag met een van mijn verzorgpaardje een eindje wandelen, in het begin was dit een spelletje stilstaan- touwtrekken- lopen- stilstaan- etc... Na een tijdje heb ik dit op kunnen lossen maar nu heeft mevrouw een ander spel gevonden. Ik loop altijd aan de rechterkant van de weg aan de linkerkant, en zij loopt in de berm. Nu heeft ze er de laatste tijd een handje aan om telkens naar rechts te kijken en te proberen mij zo ver mogelijk naar rechts te trekken. Ik heb geen idee waarom ze dit doet en als ik dan meebeweeg naar rechts staat ze stil. Zodra er een ander paard bij is is er niks aan de hand maar als we alleen lopen loopt ze constant of naar de zijkant te turen of stapt overkruist naar rechts van mij weg. Ze gaat dus niet met haar hoofd eerst, zeg maar, maar beweegt gewoon haar hele lichaam in een keer van mij weg door haar benen te kruisen.
Ik heb geen idee waarom ze dit doet en na 5 minuten wandelen heb ik vaak al lamme armen van het tegendruk bieden, want ze blijft gewoon die druk op het touw houden. Dit doet ze ook vaak op buitenrit, ze loopt dan niet overkruist weg maar blijft maar naar één kant, vaak rechts, kijken.
Wie weet waarom ze dit zou kunnen doen? En hoe ik weer kan wandelen zonder lamme armen? Hihi.