Boos of Fanatiek ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Boos of Fanatiek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:44

Ik weet niet zeker of het hier goed staat maar dat merk ik wel als het niet zo is.

Ik vroeg me van de week opeens iets af, als ons paard in de bak losloopt is het net een hondje hij loopt constant achter me aan, als ik ga rennen raced hij in draf achter me aan maar houd wel netjes afstand zodat hij me niet omver loopt als ik stop stopt hij ook gelijk ongeveer op de afstand van een gestrekte arm. Nu viel me van de week op dat hij enorm boos kijkt als ik wegren en dan dus achter me aan komt. Nu riep ik hem dat hij in de paddock stond gisteren en deed ik alsof ik weg wouw rennen toen kwam hij met zijn oren platter als normaal snel naar me toe rennen.

Even voor de info hij valt me niet aan etc heeft ook geen gespannen gezichtje voor de rest alleen zijn oren zijn platter dan normaal. Is dit omdat hij fanatiek is ? Het niet leuk vind dat ik wegren ? Vroeg me dit gewoon opeens af.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Boos of Fanatiek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:49

Bij mijn merrie is het concentratie. Hoe voelt het voor jou aan?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:51

Ik heb eigenlijk geen idee hij kijkt meestal erg happy al moet ik zeggen dat met het rijden zijn ooren ook vaker in focus stand zijn, hij heeft redelijk groote oren ook dus mischien dat het volgen wel dezelfde oorstand heeft als het rijden maar dat ik dat niet zie omdat ik erzelf op zit, dus dan zou het oplettendheid of concentratie kunnen zijn denk ik ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:52

Dat kan hoor, het hangt ook een beetje van het paard af en hoe jij je er op dat moment bij voelt. Is een paard echt boos dan zie je dat ook aan de rest van het gezicht, lippen en zo. Misschien de uitdrukkingen van je paard eens bestuderen als hij in de groep loopt?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:55

Als jij de leiding hebt dan volgt jou paard "onderdanig". Is jouw paard iets dominanter maar volgt hij toch jouw vraag, dan gaan die oortjes wat makkelijker naar achter :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:59

Owhh dus het zou best kunnen dat hij dan dominant probeert te zijn ? Als ik hem overgens van de bak kant roep als hij los staat komt hij ook aandraven met zijn oren in dezelfde stand als dat hij achter me aan rent. Hij is nog jong dus mocht het dominantie zijn dan wil ik het de kop indrukken voor hij nog grooter word lol hij is namelijk al enorm.

Edit ze gaan als het goed is binnenkort op het land dan kan ik eventjes beter kijken, ze staan nu allemaal in aangrenzende paddocks omdat ze elkaars deken aan het slopen waren. Maar als ze los in de bakstaan etc is hij meestal de volger loopt eigenlijk nooit voor en maakt ook geen ruzie hij is altijd de gene die iedereen wilt beknabbelen.. inclusief mij wat niet altijd gewenst is... zie paard die je heele staart in zijn mond heeft }:0