[AR] Zoektocht naar de perfecte menwagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosyes

Zoektocht naar de perfecte menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 14:59

Hallo allemaal,

Mijn zoektocht naar de perfecte menwagen gaat maar door. Misschien kunnen jullie me helpen?

Wat zoek ik:
- Een wagen voor mijn fjorden paarden 1.45
- Enkel en dubbel span
- geen extra opties als molenrem en stuurvertraging
- RVS omranding
- Luchtgeveerd lijkt mij het fijnst
- Een kruising tussen marathon en recreatie met een stoel voor mijn groom op lange ritten voorop
- Bekleding in het bruin

Wat komt nu het dichtste bij mijn smaak:
De Marathonwagen Excellent MR 15 Cob Sport

Alleen kan ik nergens ervaringen vinden en tweedehands is dit vinden mij ook niet gelukt.

Hebben jullie een aanrader (of af over excellent?) ik hoor het heel heel graag.
In juni rijden wij de Eper paarden 4 daagse, dus moet dit weekend denk ik anders wel iets gaan bestellen :+ .

Ik ben nu in het bezit van een recreatie wagen die wat te zwaar is voor heftige bospaden in het enkelspan.

Alvast bedankt!

Nachtlampje

Re: Zoektocht naar de perfecte menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:07

Bij Kraay laat je ze maken precies zoals jij wilt.. :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:13

Een aantal vrienden en kennissen van mij rijden met excellent. Kan het je alleen maar aanraden, wat een mooie wagens zijn dat!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:19

Ik ben bij een excellent dealer geweest. Vond deze wagens nogal grof, zwaar. Heb bij kraay in nijkerk een leica laten maken enkel en tweespan. Ben er zeer tevreden over!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:20

Je moet gewoon bij verschillende wagenbouwers gaan kijken, ze hebben allemaal hun eigen modellen. Ik heb mijn wagen bij Voskamp Hall besteld en ben zeer tevreden over het resultaat. Ik denk dat je al te laat bent als je een wagen voor Epe klaar wil hebben. Dat duurt namelijk wel even. Tenzij je iets koopt wat ze hebben staan, maar dat moet net je smaak zijn.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:52

knoop maar goed in je oren dat bijna iedere wagen ( veel !) zwaarder is als de verkoper zegt. ik zou een wagen altijd laten wegen, met boom, voordat je hem koopt. ( heb bij voskamp hall 1 keer een 2e hands wagen gekocht die niet meer als 230kg zou wegen. bij thuiskomst gewogen. hij woog 290kg.)
je zou eens op de site van hans v/d mee kunnen kijken. die heeft ook 2e hands wagens. nederlands fabricaat. en deze zijn allemaal gegalvaniseerd onder de lak, dus nooit roest. en prima service.
veel wagenbouwers kopen hun wagens in polen of laten ze daar maken. de kwaliteit is niet altijd geweldig al ziet het plaatje er mooi uit.
bedenk goed wat je wilt, want een wagen koop je in principe maar 1 keer.

Danique090

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:52

Ik ben zelf bij Voskamp hall en de Lemerij wezen kijken voor een wagen. Bij de Lemerij hebben ze een weegbrug wat ik zelf wel prettig vond omdat ik er al snel achter kwam dat mijn oude wagen toch stuk zwaarder was dan ik dacht. Werd daar heel goed geholpen, ze denken met je mee en verlenen uitstekende service. Heb daar destijds een nieuwe leica laten maken geheel naar wens met de opties en kleuren die ik wou. Levertijd viel mij ook mee die was ongeveer 8weken! Dus misschien de moeite waard daar eens te informeren. Misschien hebben ze ook wel wat geschiks staan.