[AR] Mentuig Pfiff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Mentuig Pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:13

Ze staan op verschillende webshops, het mentuig Berta van Pfiff voor Shetlanders. Het is niet bijzonder duur (rond de €150), maar is het ook een beetje kwaliteit?
Ik wil gaan beginnen met het beleren van mijn lease-shetlander en heb dit tuig nu op 't oog, doel voor de toekomst is vooral recreatief lekker buitenritjes maken met de wagen en misschien ooit eens een dressuurwedstijdje mee pakken.

http://www.ruitersportsissi.nl/mensport/spantuigen/enkelspan-berta-voor-shetlanders.html

Susanne

Re: Mentuig Pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:21

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hij schijnt nogal ruim/vreemd te vallen qua maat. Verder zou ik er zelf nooit mee gaan rijden, in verband met de kwaliteit (of het gebrek daarvan). Als je een beetje geld erbij doet kun je een kwalitatief beter tuig kopen, of een tweedehands beter merk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:38

Ik heb er pony's van andere mee betuigd en vond het drama. Niet fijn op maat te krijgen, dus 2 van die tuigen zijn nog voor minimaal 50 euro door de tuigmaker verbouwd (mopperend omdat de kwaliteit het de investering eigenlijk niet waard was).

Ik zou er dus zelf nooit voor gaan.
Ik heb meerdere goedkope tuigen gehad en spijt dat ik niet meteen wat knaps gekocht heb toen.

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:55

Ik heb het hier ook liggen en indertijd voor maar een 100 euro nieuw kunnen kopen maar buiten een poging tot aanpassen heb ik er verder niets mee gedaan. Als eerst is de maat veel groter dan men zegt en het hoofdstel heeft zo'n rare maat/verhouding dat je die totaal niet aankrijgt.
Heb even terug toen ik mn sulky kocht een tuig van Ideal erbij kunnen kopen en zou geen ander meer willen. Past net op al mn paardjes (93cm - 74cm) terwijl het Pfiff tuig in de kleinste maat nog veel te groot was voor mn grootste paardje, en het hoofdstel dan weer te klein, al paste het ook niet op mn kleinste paardje. :')

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 22:07

Oké dus het Pfiff tuig is eigenlijk een complete afrader.. Zoek ik verder naar een goed tweedehands Zilco of Ideal tuig :)
Die vind ik nieuw niet te betalen, dus ga eens internet afspeuren voor een tweedehandsje. Bedankt voor t advies :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:33

Ik heb Pfiff tuig gehad om een pony mee te beleren en ik vond hem prima tuig :) Het is inderdaad niet heel goed af te stellen en de kwaliteit van het leer stelt niet heel veel voor, maar mocht je net beginnen met mennen is het een prima beginnerstuigje. Als je het budget hebt om voor een kwalitatief beter tuig te gaan dan zou ik dat wel doen, maar dat ligt er ook maar net aan wat je er mee van plan bent.