[AR] Wedstrijd vaardigheid/hindernissen met GoPro.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Wedstrijd vaardigheid/hindernissen met GoPro.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:10

Gisteren had ik een wedstrijdje met Dafydd.

Ik men met hem en rijd hem onder het zadel, hij is nu bijna 4. Ik loop tegen mijn eigen onzekerheid aan en hij kan ook best schrikken en gek doen.

Momenteel staat hij op een manege en niet op mijn eigen land met paddock, omdat ik daar niet uit de voeten kan met hem. Op deze stal kan ik tussen hekken mennen en rijden tot ik genoeg vertrouwen heb opgebouwd en hem weer mee naar huis kan nemen.

Hij is nu zo'n 8 maanden voor de wagen beleerd en 4 maanden onder het zadel.

Deze wedstrijd werd verreden op de Dijkgraaf waar ik ook sta met hem. De eerste ronde is niet gefilmd, dat was een oefenronde. Daarna heb je even pauze en rijd je twee rondes achter elkaar, die zijn te zien op het filmpje.

Ik ben hard bezig met de dressuur, hij kan nogal vasthouden. Als ik hem dressuurmatig beter voor mekaar heb zal hij de hindernissen makkelijker lopen.

Dafydd is een Welshcob met een hart van goud, maar wel met flinke streken. Wanneer ik eenmaal in het parcours ben vergeet ik mijn onzekerheid en kunnen we heerlijk rondkomen. (en daar ligt denk ik de kern van wat kleine problemen, mijn onzekerheid die ik op hem projecteer)

De eerste helft van het filmpje is de tweede ronde, die rijd ik wat rustiger, de tweede helft is de laatste en beste ronde van ons. We zijn vierde van de acht geworden, een prachtig resultaat gezien dit de derde keer is dat wij aan zo'n evenement meedoen!

https://www.facebook.com/video.php?v=83 ... =2&theater

Agossie

Re: Wedstrijd vaardigheid/hindernissen met GoPro.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:45

RT-HAW --> AR-ITP

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:52

Wauw wat super leuk om te zien zeg! Leuk gefilmd.
Zelf ben ik ook erg onzeker op de menwagen door een ongeluk. Maar het word steeds beter en volgende maand heb ik mijn eerste wedstrijd.
Heel veel succes en geniet van je mooie paardje.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:35

Ziet er leuk uit, mooi duidelijk beeld ook. Ik zat bijna mee te sturen haha meer naar rechts... maar dat was gezichtsbedrog omdat de camera niet in het midden hangt haha. De rechterkant is zijn moeilijke kant zo te zien.
Wat betreft onzeker zijn... tijdens zo'n parcours moet je hem goed bezig houden en heb je zelf geen tijd om na te denken of wat je deed ook goed was, want je gaat alweer door naar het volgende. Probeer in de training ook lekker door te pakken, zodat hij moet blijven nadenken en zijn best moet doen. Dan heeft hij minder tijd voor streken. Ik heb zelf de neiging om te snel tevreden te zijn, vooral met dressuur. Hierdoor hebben de ponys eigenlijk te weinjg 'werk' of uitdaging en gaan ze je uitproberen of smoesjes verzinnen. Succes samen, gaat vast helemaal goed komen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:10

Klopt! Naar rechts buigen gaat minder makkelijk. Wat jij zegt is een hele goede tip. Ook moet ik mijzelf beter bezig houden, zodat ik niet op iedere slak zout leg zeg maar.

Als we allebei meer te doen hebben dan gaat het rijden makkelijker en fijner.

Bedankt voor jullie reacties!