Nu ben ik er vorige week afgedonderd en kan ik zelf ff niet rijden,
Had ik besloten toch weer eens dat grondwerken op te pakken.
Me vorige paardje kende de zeven games goed.
Maar kiki is toch wel weer een heel ander type, en ik ben zelfniet super ervaren met parelli.
Heb het probleem geen woord engels te spreken heb hier de hele Parelli level 1 set liggen maar snap dr geen bal van

Ik heb me bij me vorige paardje prima weten te redden met de dvd's en YouTube.
Maar nu word het lastiger waar loop ik tegen aan:
Friendly game: ze vind het echt wel beetje spannend, met me handen kan ik haar overal aanraken en merk ik niks geen spanning, maar die stick is nog eng. heb haar beloont met stukjes wortel en merk dat ze al is het tegen de parelli princiepen met een stukje wortel goed te belonen is. Ze ontspande steeds mee.
Maar Als ze toch gaat lopen als ik met me stick over haar rug slinger wat doen jullie dan, die string op de rug laten liggen en wachten tot ze stil staat......
Ik heb nu een paar keer met het touw geslingerd tot ze weer stil stond en weer verder gedaan met de friendly.
Porcupine, op de borst, fase 4, op de neus fase 4.
Voorhand fase 2 achterhand fase 3.
Driving dat is een eitje ze snapt het heel goed en alles gaat eigenlijk op fase 2.
Jojo gaat vind ik zelf ook goed, ze heeft veel loop lust dus als ik zeg draf dan blijft ze ook wel lopen, in een langzamere gang laten gaan dan hoe doen jullie dat.
Maar vorige paard maakte ik me even klein en die stopte maar dit blijft door lopen.
Heb nu een keer met touw geslingerd en dan stond ze direct stil.
Sideway's gaat ook heel makkelijk alles op fase 2 of minder. maar merk wel spanning maar ook dat ze enthousiast word.
en squeez hebben we nog niet echt geprobeerd.
Maar is het nou verstandig als je merkt dat de friendly nog niet helemaal ontspannen gaat toch door te gaan, ik denk dat ik te lang in de friendy blijf hangen ze zich gaat vervelend ze wilt ontzettend graag lopen.
Heb net al op Facebook een oproepje gezet of er iemand is in de buurt die me wilt helpen.