Parelli Instructeur/trice worden, wie:)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkietje

Parelli Instructeur/trice worden, wie:)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 13:21

Hi all,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook het Parelli Professional Pathway gaan volgen, of in andere woorden: Ook een licensed Parelli Instructor willen worden?
Het lijkt me namelijk leuk om met mensen in contact te komen die met dezelfde droom en weg bezig zijn als ik.
Het lijkt me leuk om te lezen wat jullie concrete plannen zijn en of jullie hiervoor ook al de juiste cursus(sen) voor hebben geboekt.

Hoor het graag:)!

Anoniem

Re: Parelli Instructeur/trice worden, wie:)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:26

Ik heb wel ambitie om het ooit, in de verre toekomst, te doen. Heb er nu de middelen en tijd niet voor, maar ben wel heel benieuwd hoe dat nou precies in zijn werk gaat. Ik volg dus!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 13:34

Leuk, eefj33 ben ook benieuwd naar de reacties van anderen! Ik ben van plan om de fasttrack cursus in augustus te gaan doen

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:31

Hier meld zich een Instructeur :-)

Ik been sinds 2009 2* instructrice en vind het nog altijd heel erg leuk om mensen met hun paarden te kunnen helpen.
Zelf heb ik vanaf mijn 16e alles op alles gezet om Natural Horsemanship te begrijpen en ben dus ook echt ver gegaan voor mijn kennis.

Dit heeft mij wel het voordeel opgeleverd dat ik met heel veel paarden het traject van groen tot level 3/4 en sommige verder heb doorlopen. Als instructrice helpt me dit heel erg om voor alle studenten een praktijk voorbeeld te hebben gehad en dus voor heel veel uiteenlopende problemen of issues verschillende benaderingen heb.

Mijn advies is dus zeker om in de periode dat het nog niet kan vooral zoveel mogelijk paarden te trainen. Ook een periode als working student is heel leerrijk omdat je dan dagelijks je focus op paarden hebt en de materie echt in je op kunt nemen. Dit kost niet veel geld en geeft je wel een schat aan kennis en vooral ervaring. In de praktijk is ervaring met paarden namelijk onbetaalbaar.

Level 4 halen en een fasttrack doen zijn alvast een goed idee. Het nieuwe plan voor instructeurs vind je op de website van het pei (parelli education institute) en geeft precies aan waar je moet beginnen.

Mijn advies voor je eigen horsemanship als je geen working student kunt worden is 2 uur per maand priveles. Daarmee heb ik met mijn studenten het meeste succes :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:09

Heb je ook ervaring met mensen die op latere leeftijd met NH zijn begonnen? Heb level 1 wel eens doorlopen met een LBI, maar had geen mogelijkheid voor les en liep toen een beetje vast (paard was zeer moeilijk te motiveren en ik wist niet hoe ermee om te gaan). Daarna ook een paar keer gespeeld met een LBE, dat ging al veel beter en vond ik ook een stuk beter te doen :) Maar tegen de tijd dat ik echt weer kan grondwerken ben ik wel een jaartje of 5/6 minimaal verder... Ben nu 19. Heb wel veel kennis en heb altijd al op een alternatievere manier naar paarden gekeken, maar gewoonweg nog niet zoveel ervaring met grondwerken. Vanuit het zadel wel ontzettend goed westernles gehad dat goed aansluit op hoe Pat vanuit het zadel traint :) Is het überhaupt nog realistisch om dan voor instructeur te gaan?
Werk je overigens fulltime als instructeur of doe je ernaast nog wat anders?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:56

eefj33 schreef:
Heb je ook ervaring met mensen die op latere leeftijd met NH zijn begonnen? Heb level 1 wel eens doorlopen met een LBI, maar had geen mogelijkheid voor les en liep toen een beetje vast (paard was zeer moeilijk te motiveren en ik wist niet hoe ermee om te gaan). Daarna ook een paar keer gespeeld met een LBE, dat ging al veel beter en vond ik ook een stuk beter te doen :) Maar tegen de tijd dat ik echt weer kan grondwerken ben ik wel een jaartje of 5/6 minimaal verder... Ben nu 19. Heb wel veel kennis en heb altijd al op een alternatievere manier naar paarden gekeken, maar gewoonweg nog niet zoveel ervaring met grondwerken. Vanuit het zadel wel ontzettend goed westernles gehad dat goed aansluit op hoe Pat vanuit het zadel traint :) Is het überhaupt nog realistisch om dan voor instructeur te gaan?
Werk je overigens fulltime als instructeur of doe je ernaast nog wat anders?

Ik denk zeker dat je ervoor kunt gaan, is het ooit te laat om je dromen waar te maken? voor mij niet hoor.
Veel mensen hebben wel gezegd dat ze met me wilde ruilen omdat ik 'de droom' leefde maar puntje bij paaltje hadden ze het er toch niet voor over om huis en haard achter te laten, te leven met weinig geld, te wonen in the middle of nowhere en vooral alleen maar paarden om je heen te hebben. Ik heb dat, vanaf mijn 18e tot mijn 28e gedaan om mijn ervaring bij elkaar te werken. Daarna ben ik pas echt gaan 'werken'.

Ik heb vanaf toen in de paarden gewerkt met af en toe een baantje ernaast, vooral in de winter. Nu hoeft dat niet meer.

Ik denk dat vooral ervaring onbetaalbaar is en reken dus 3-5 jaar aan working student of veel paarden tijd en weinig inkomsten om dan ook echt te gaan voor je droom.
Parelli werkt met scholarships en pay it forward technieken dus je hoeft niet veel geld te hebben als je maar gemotiveerd bent en veel toewijding hebt.
Een zak met geld of een sponsor die in je gelooft doet het natuurlijk ook!!

Veel succes en geef niet op maar weet dat het meer van je vergt dan je misschien nu zult denken. Voor mij was en is het het meer dan waard geweest en had ik met niemand willen ruilen!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 11:48

Maxima_S schreef:
Hier meld zich een Instructeur :-)

Ik been sinds 2009 2* instructrice en vind het nog altijd heel erg leuk om mensen met hun paarden te kunnen helpen.
Zelf heb ik vanaf mijn 16e alles op alles gezet om Natural Horsemanship te begrijpen en ben dus ook echt ver gegaan voor mijn kennis.

Dit heeft mij wel het voordeel opgeleverd dat ik met heel veel paarden het traject van groen tot level 3/4 en sommige verder heb doorlopen. Als instructrice helpt me dit heel erg om voor alle studenten een praktijk voorbeeld te hebben gehad en dus voor heel veel uiteenlopende problemen of issues verschillende benaderingen heb.

Mijn advies is dus zeker om in de periode dat het nog niet kan vooral zoveel mogelijk paarden te trainen. Ook een periode als working student is heel leerrijk omdat je dan dagelijks je focus op paarden hebt en de materie echt in je op kunt nemen. Dit kost niet veel geld en geeft je wel een schat aan kennis en vooral ervaring. In de praktijk is ervaring met paarden namelijk onbetaalbaar.

Level 4 halen en een fasttrack doen zijn alvast een goed idee. Het nieuwe plan voor instructeurs vind je op de website van het pei (parelli education institute) en geeft precies aan waar je moet beginnen.

Mijn advies voor je eigen horsemanship als je geen working student kunt worden is 2 uur per maand priveles. Daarmee heb ik met mijn studenten het meeste succes :-)

Dank voor je reactie, ik ga in oktober naar Florida om de FT te volgen:) vanaf volgende week ga ik aan de slag als working student, zelf denk ik dat je ook het meeste leert van een periode als working student en dan vooral met heel veel verschillende paarden werken. Heb er veel zin in :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:04

Ik zou het graag in combinatie met andere dingen willen worden. Dat ik Natural Horsemanship als basis hou en in latere fases in het rechtrichten en klassieke dressuur/springen les kan geven :)

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:28

JudArthos schreef:
Ik zou het graag in combinatie met andere dingen willen worden. Dat ik Natural Horsemanship als basis hou en in latere fases in het rechtrichten en klassieke dressuur/springen les kan geven :)

Ja lijkt mij ook gaaf !