Ik heb ook weer tickets aangeschaft! (voor het mennen, niet de aparte lezing over bitten vooraf) Vond het de vorige keer erg leerzaam en entertaining. Ik ben heel benieuwd wat deze clinic weer gaat brengen!
Nou inderdaad. Dat vertalen was inderdaad niet altijd even correct.
janouk
Geplaatst: 12-03-15 09:57
Heel veel geleerd en weer veel stof tot na te denken, vooral de bittenclinic vond ik heel interessant.
Ik vond Boyd prima te verstaan en te begrijpen, fijne leermeester. (Ik spreek en begrijp goed Engels, ik heb voor de mensen om mij heen op de tribune de vertaling gedaan.)
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 10:39
Leuk om Janouk en haar man/vrienden (kort) te leren kennen. En ook Marjola voor het eerst ontmoet . Melanie heb ik niet gezien.
Ik vond de opzet van de bittenlezing goed: standaardbit = rechte liverpool...... welk bit neem je (en waarom) als je jonge paard het bit niet wil aannemen? En welke als hij daarop ook te weinig contact neemt...... en welke als hij daar ook niet...... enz.
Bij het tweespan pony's was de vooruitgang in zulk kort tijdsbestek goed te zien.
Zometeen de filmpjes uploaden en kijken of er een mooie compilatie van te maken is.
yarrah
Ik ben gisteravond ook weer genoeg bekenden tegengekomen inderdaad! Leuk!
De minimeeting is toch gelukt Gem
Er waren weer genoeg leerzame aanknopingspunten en het begint ook te kriebelen om zelf aan de slag te gaan.
De vertaling kon af en toe echt beter, maar het verhaal van Boyd zelf was prima te volgen. Daarnaast viel mij op dat de avond minder "sfeer" had dan de vorige keer. Misschien kwam dat ook deels door de chemie van de vorige vertaler en toch ook een net iets andere opzet. Je merkt ook een verschil in de clinic als hij aanwijzingen geeft aan iemand anders of zelf rijdt en uitlegt waar hij mee bezig is.