Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joelle1996 schreef:Hee bokkers!
Ik heb een lease pony waar niet heel veel mee gedaan word. Ik heb alleen een probleem... bij het opstappen schiet hij weg en onder het rijden laat hij me (als ik de teugel ook maar een beetje los laat) alle hoeken van de bak zien. Nou ben ik geen beginnende ruiter maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
Nou heb ik wat op internet rond gekeken naar oplossingen of mensen die hetzelfde probleem hadden, daaruit kwam dat het meestal aan de ruiter ligt en niet aan het paard! Toen ik veder ging kijken las ik over parelli en vertrouwen winnen. Hier wil ik super graag mee beginnen! Maar ik weet niet precies hoe en ik wil het natuurlijk niet fout doen wat alleen maar meer problemen kan veroorzaken.
Op stal zeggen ze dat hij een trauma heeft opgelopen. Een meisje zou zijn opgestapt hij zou vervolgends zijn gaan rennen en zei is er toen af gevallen en het zadel is onder hem terecht gekomen. Maar ik snap niet waarom hij dan in eerste instantie is gaan rennen. (hij kan natuurlijk geschrokken zijn) op stal zeggen ze ook dat ze blij met mij zijn omdat ik tenminste rustig met hem doe en overal de tijd voor neem en naar hem kijk inplaats van mijn preoriteiten voorop te zetten. (In mijn ogen alleen maar logish)
Om op mijn vraag terug te komen hebben jullie tips over hoe ik hier het beste mee kan beginnen? Ik heb een touwhalster aangeschaft en op druk reageert hij super! Veder met grondwerk en aan de hand is er helemaal niks en doet hij alles super! Tot je hem een zadel op legt en aan de opstap kant gaat staan. Dan ontstaat er grote paniek...