ik twijfel een beetje dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Afgelopen najaar hebben we voor onze mini's een sulky gekocht. Qua maat hangt hij er mooi achter, maar bij een drafje zit hij enorm wiebelig. Voor mij niet fijn, maar voor de pony lijkt het me ook niet echt comfortabel. De pony is 75 cm.
Ik wilde hierom een HCA gaan kopen van het voorjaar, maar door een dierenarts rekening zit deze er voorlopig nog even niet in. Nu staat er weer net zo'n sulky als wij hebben te koop en we willen er sowieso een 2e sulky bij, om samen te mennen.
Ik vraag me nu dus af wat het probleem is. De sulky is in mijn ogen niet te groot voor de pony, hangt netjes recht en in stap / galop zit hij gewoon goed. Zou het kunnen komen doordat de lamoenen van deze sulky helemaal recht zijn? Ik zie meestal bij sulky's dat de lamoenstokken recht zijn en de voorstukken gebogen.
Hierbij een foto van de sulky. Het is een oude, toen we de sulky net binnen hadden tijdens het passen. Het tuig wat de pony heeft is inmiddels vervangen voor passend tuig en de lamoenen zijn ingekort, maar het gaat om de maat van de sulky.