Ik had Benno en Roos mee voor het 2span, en ik reed Roos in de speciale sulky rubriek. Benno is mijn huidige wedstrijd pony, Roos is mijn 'oude' wedstrijd pony die met een actief pre-pensioen is (kinderlesjes onder het zadel en voor de wagen, in het 2span mini marathons en helpen met het opvoeden van de jeugd).
Eerst reed ik met het 2span.
Pony's pakte het super op en liepen als een trein. Met een mooie tijd was het eerste parcours een 4e plaats waard.
Maar als het zo fijn gaat word je wat overmoedig. Het begon al bij een extra rondje in hindernis 9. Waarna ik nog strakker wou rijden om die verloren tijd goed te maken, krap langs 8 naar 12 was de planning. Maar Roos trok flink 8 in, Benno niet, Roos nam een nood sprong en lande midden op poort 8

Later mocht Roos nog mee doen in de sulky rubriek. Ze had wat goed te maken na die actie in het 2span

Eigenlijk voor de lol bij geschreven, ik had haar zelf sinds september niet meer zelf in het enkelspan gehad, maar ik kan lezen en schrijven met die dikke merrie

Het eerste rondje liep ze super, kwam halverwege wel wat terug in tempo ivm haar dikke vacht, maar was dik tevreden. Zeker toen ik de tijd zag, het scheelde maar 0,63 seconde met nummer 1!
Ik wist dat Sabine (Sappos hier op bokt) in haar 2e rondje iets langzamer was dan het 1e rondje. Dus het 2e rondje geprobeerd nog scherper en strakker te rijden, harder zat er niet echt in. Roos is geen super snelle pony, maar ze schakelt super makkelijk en kan op een dubbeltje draaien. Dus in krappe wendingen op de laatste galopsprongen pas terug rijden en bij een beetje ruimte meteen weer gas.
En dat lukte! 1e rondje reed ik sneller dan de eerste en over 2 rondjes scheelde het ong 1,5 seconde.
Roos is dus Nederlands kampioen indoor marathon voor de sulky!
Wie had dat ooit gedacht van mijn dressuurpony! Wat ben ik trots op wat ze toch zomaar voor mij doet!
Sabine, heel erg bedankt voor het lenen van je sulky.
En sorry voor het afpakken van je titel van vorig indoor seizoen