Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Gillbo schreef:een haflinger is toch altijd een paard?
Fjord ook dacht ik
Dus een kind mag niet met een (kleine) Fjord tussen de pony's rijden?
janouk schreef:die "iemand" ben ik.je startpas mennen is niet correct. Je moet met King uitkomen in de rubriek enkelspan paarden, omdat hij 1.54m is.
Dat heeft niets met Haflinger zijn te maken.
Janouk is 1.46m en die start enkelspan pony.
Maar blijkbaar geloof je me nietmaar ik leg het hier dan nog een keer uit en dan houdt het voor mij op. Je zal hier van de menners hetzelfde verhaal horen.
"paarden" en "pony's". Wanneer de schofthoogte minder dan 1,49 meter (inclusief hoefijzers) is spreekt men van pony's, vanaf 1,49 m. van paarden.
Je kan het bij de KNHS navragen of het men reglement er op nalezen. Je hebt ook een meethistorie nodig in het paspoort voor King bij officiële wedstrijden.
Ponymeting mennen
Voor pony’s die kleiner dan 145cm zijn, is voor de discipline Mennen het ponymeten niet van toepassing.
Pony’s met een schofthoogte van 145,1 – 156,9cm moeten gemeten worden, vóór ze in de sport worden uitgebracht.
Het meten dient tot en met de 8-jarige leeftijd jaarlijks plaats te vinden tussen 1 januari en 1 april.
Wanneer een pony niet in genoemde periode gemeten kan worden, dan moet de pony voor de eerste start worden gemeten.
E-pony’s (stokmaat 148,1 tot 156,9 cm) starten bij menwedstrijden in de paardenrubriek.
De heer Slotje bij Hubertus is pony meter. Hij kan de ponymeting voor je doen.