[AR] Vaste draagriem met sulky?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Vaste draagriem met sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:57

Over een paar maandjes is het zo ver en word mijn mini voor de kar beleerd. Ik ben nu dan ook druk bezig met een tuig en kar uit te zoeken.

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een ideal eurotech tuig in combinatie met een hca sulky.
Nu kwam ik dus tot de ontdekking dat het ideal tuig een vaste draagriem heeft en dit word afgeraden inc. met een sulky.

Nu is het in mijn ogen een balans kwestie en zou een hca sulky goed genoeg af te stellen zijn om problemen te voorkomen. Maar ik weet niets meer dan wat ik op internet heb gelezen, graag zou ik dus jullie mening horen over deze kwestie.

Pluttersput

Re: Vaste draagriem met sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:25

Ik heb hetzelfde tuig, en bij mij geeft het geen problemen :) Sulky hangt gewoon netjes in balans. Misschien met oneffen wegen dat hij hier en daar wat kantelt, maar dat is goed te overzien. Daarbij zijn de wegen hier gewoon vrij effen :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:34

Wat betreft het eurotech tuig is er ook een classis schoftje, deze heeft wel een losse draagriem. :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:10

Mijn ervaring met een losse draagriem is dat deze vaak zo dik en stug zijn dat daar überhaupt geen beweging in zit. Ik rij met mijn HCA met een vaste draagriem

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:23

Napie schreef:
Mijn ervaring met een losse draagriem is dat deze vaak zo dik en stug zijn dat daar überhaupt geen beweging in zit. Ik rij met mijn HCA met een vaste draagriem

Exact mijn ervaring. Ik heb dan wel een losse draagriem, maar hier merk ik eigenlijk niets van. Had bij wijze van net zo goed een vaste kunnen zijn ;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 02:25

Hartelijk dank voor jullie antwoorden!

Ik denk dat ik dan toch gewoon voor het eurotech schoftje ga. Een ander Leder schoftje vraagt toch weer onderhoud en het idee van kunstof sprak mij nu juist zo aan.

Theike23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:30

Ik heb bij mijn tweewieler een Ideal Eurotech met beweegbare draagriem en veiligheidlichtogen, in het begin wat stug, maar nu merk ik dat de draagriem wel degelijk meebeweegt als je bijvoorbeeld door een kuil rijdt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:08

Ik heb inderdaad ook een losse draagriem, maar is amper beweging in te krijgen.