[AR] Hoofdprijs: menles van Adelinde Cornelissen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Hoofdprijs: menles van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 14:32

Zie Hoefnet-artikel: Hoofdprijs Kür op Muziek Mennen: een les van Adelinde Cornelissen

Ik vind het een hartstikke leuke hoofdprijs en super van Adelinde dat zij, als dressuuramazone, hier aan mee wil werken :) .
Aannemend dat Adelinde geen men-ervaring heeft (weet ik niet, maar aanname), stel dat je de Kür zou winnen...
- wat denk je, of wat hoop je dat Adelinde zou kunnen toevoegen aan jullie als mencombinatie?
- zou je haar les uitsluitend gebruiken om de Kür te perfectioneren?
- zou je je paard meenemen, maar de koets thuis laten en onder het zadel een les nemen (indien mogelijk)?
- iets anders...?

Ik doe zelf nog helemaal geen Kürs, maar ben wel heel benieuwd hoe zo'n winnaarsles eruit gaat zien. Hoop dus stiekem dat een bokker hem wint en een verslag met filmpje doet :P .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:42

Wij staan ingeschreven in de ZZ dressuur met Janouk in The Sound of Music.
Wij rijden geregeld lessen bij rij-instructeurs: dressuur is dressuur. En je moet alleen zelf de vertaling naar het mennen maken.
Ik hoop vooral meer tips te krijgen om onze kur op muziek te verbeteren.

En als....................wij zouden winnen: dan zou ik half half doen: eerst een half uur met de koets en daarna een half uur onder het zadel. :j

Je steekt altijd van elke les wat op.

Vorig jaar les gewonnen bij Peter Bonhof, internationaal menjurylid met onze Kur: heel leerzaam.
En een clinic gereden bij Harry de Ruijter, bondscoach mennen.
In maart rijden wij een vaardigheid clinic bij IJsbrand Chardon...........veelvoudig wereldkampioen
En wij gaan ook kijken bij Boyd Excell in rondje Educatie, maar dan mag Janouk niet mee.

Mooi rijtje, daar past Adelinde prima tussen. :D

Dennis

Re: Hoofdprijs: menles van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:48

Ik had heel graag mee gedaan, maar heb geen mogelijkheid om voor die tijd een L-kur in elkaar te zetten (als ik weet hoeveel tijd er in mijn M kur is gaan zitten en dan nu de beperkte trainings mogelijkheden ivm weer daar bij op tel). Ik mag M starten maar wil nog niet over, dus hoopte mijn M kur te kunnen rijden omdat het toch nog niet officieel is. Maar dat mocht helaas niet.

Ik vind de kur een leuk extra'tje, maar zou zo'n les meer aan het rijtechnische willen werken dan speciaal aan de kur. Het kan nl altijd beter :).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:48

Ik zou toch met de hele combinatie die kant op gaan, het gaat toch om het totaalplaatje dat goed bij de muziek moet passen, daar zal wel dieper op in gegaan worden en naar gekeken worden.

Dus ik zou mijn proef dan willen perfectioneren..

(Maar voor mij is dit nog niet aan de orde)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:02

Janouk, het rijtje wat je noemt zijn allemaal menners. Okee, Bonhof is ook wedstrijdruiter geweest (van de andere heren weet ik niet). Maar aannemend dat Adelinde niet ment, dan gaat het idd om het "vertalen" van ruiterhulpen naar menhulpen en of zij dit kan, rekening houden met een menpaard dat niet alleen draagt maar ook stuwt. Ik vind dit heel interessant :j .

Half / half zou ik denk ik andersom doen, eerst zadel dan koets. En dan met name vanwege het aanleren van de zijgangen. Dat is dan, naast aanleuning, een onderdeel waar ik me dan in zo'n les op zou willen richten. (maar goed, ik doe niet mee)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:09

Ik kan helaas niet meedoen aan de wedstrijd, maar als ik zou willen, zou ik de les niet gebruiken voor de kur, maar puur voor het dressuurmatige. Koets uiteraard mee. Ik heb de prijs aangespannen gewonnen tenslotte. Bovendien krijg ik nu ook alleen maar les van instructrices die rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:12

Hmmm, ook geen idee of Adelinde iets van mennen weet.
Heb helaas geen kuur en krijg er zo snel ook geen in elkaar gezet. (al helemaal niet met mijn computer skills, qua plakken van muziek etc.)

Wat ik er mee zou gaan doen.. half uur onder het zadel en dan snel de wagen erachter en nog een half uur. Als hij hard werkt is hij dan ook wel helemaal op.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:18

Lijkt me een mooie verfrissende blik op je men combinatie. In het mennen lopen veel paarden/pony's toch niet zo correct als ohz omdat er genoegen mee genomen word op wedstrijd.
Denk dat Adelinde zeker wel goede tips en trucs kan geven. Zou de les dressuurmatig gebruiken.

Jammer wel dat zo laat bekend word, had dan best er moeite voor willen doen, maar zo kort dag geen tijd om te trainen of in elkaar te zetten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:39

MelanieB schreef:
Lijkt me een mooie verfrissende blik op je men combinatie. In het mennen lopen veel paarden/pony's toch niet zo correct als ohz omdat er genoegen mee genomen word op wedstrijd.
Denk dat Adelinde zeker wel goede tips en trucs kan geven. Zou de les dressuurmatig gebruiken.

Jammer wel dat zo laat bekend word, had dan best er moeite voor willen doen, maar zo kort dag geen tijd om te trainen of in elkaar te zetten.

Nou ja, veel mensen hebben natuurlijk al een kuur, maar als het idee is dat dit meer mensen moet stimuleren is het wel handig dat het heel vroegtijdig bekend wordt gemaakt.
Ach.. had hem toch niet gewonnen, maar kuur is wel een keer gaaf en lijk om te rijden (vond ik tenminste onder het zadel)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:01

MelanieB
Misschien toch wel gaan beginnen met het schrijven van je kur, want vanaf 1 april wordt de Kur op Muziek een officieel onderdeel voor het mennen bij de KNHS.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:28

Vanavond de Kur op Muziek met de eerste prijs een les van Adelinde.

Wie komt er kijken?

Janouk start om 20.05 u.

Mooi deelnemersveld: 11 combinaties, waarvan 8 x ZZ dressuur. Gaaf.
Super leuk om te zien: zoveel verschillende paarden en kuren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 06:45

Zag op FB iemand dolgelukkig, heeft de les gewonnen!
Lijkt me heeeel leerzaam. Dressuur bllijft dressuur.
Enige absurde is dat je ohz helemaal niks tegen je paard mag zeggen op een dressuurwedstrijd.
Gelukkig met mennen wel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:41

Ik had de winnende kur gezien! Leuk is een clubgenootje

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:49

En heeft er iemand gewonnen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:18

Myrthe2003 schreef: