Loswerken met Fjord Imca [Filmpje]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne2409

Loswerken met Fjord Imca [Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 20:23

Hallo allemaal,
Voor het eerst hier een topic in TVG van mij.
Vandaag heb ik een filmpje gemaakt van een training in loswerken, we volgen les van Femke Dölle en het gaat erg goed! Een nieuwe wereld gaat er voor me open sinds ik me ben gaan verdiepen in freestyle/horsemanship. :D
Imca is nu 4 maanden in mijn bezit, een super lieve merrie die alles durft. Ze is van april 2012. :)
Afstamming Hermansen x Sverre.

Tips & trics zijn altijd welkom, maar hou het lief, we zijn nog maar net begonnen & ik heb nooit eerder wat gedaan met deze methode. :)

Groetjes Lisanne

Yvankaxx

Re: Loswerken met Fjord Imca [Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:27

Ziet er goed uit Lies! Jullie doen het erg goed voor een team wat nog niet zolang samen is, en met een paard met karakter zoals im +:)+

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:44

Wat is ze heerlijk enthousiast! Ik vind het erg goed gaan, vooral als je zegt dat je eigenlijk helemaal nog niet zo lang bezig bent met grondwerken.
Leuk om op zo'n manier bezig te zijn met je jonge paard. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:07

Leuk om jullie zo samen bezig te zien!
Wat mij opvalt is dat je 2 'oefeningen' door elkaar haalt. Namelijk samen op de cirkel(je loopt een enorme cirkel mee) en het synchroniseren van jouw bewegingen aan de gangen/bewegingen van je paard.
Probeer wat meer in het midden te blijven staan(het hielp mij in het begin enorm om even een pylon in het midden te zetten) en let er dan op dat je navel ong ter hoogte van de singel blijft.
Nu loop je steeds een beetje achter in de bewegingen.

Succes!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:46

Leuk!! Doe ik ook met een hele nerveuze IJslander, ze wordt er veel beter van !