Vrijheidsdressuur vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jappiepappie

Vrijheidsdressuur vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:42

Hee bokkers,

Ik heb dus een verzorgpony en daar doe ik vrijheidsdressuur mee. Nu heb ik een vraag, er is dus zo'n truc: 'op het blok staan' ik heb alleen niet zo'n officieel blok maar wat zou je nog als goed alternatief kunnen gebruiken zonder dat het instort?(of wat gebruiken jullie)

Ik weet niet echt onder welk forum doet valt dus ik deed het maar onder verzorgerspraat, omdat het over mijn verzorgpony ging:)

NoorWJ

Re: Vrijheidsdressuur vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:21

Een boomstronk of palets gebruikte ik altijd. :) Maar dat moet je maar net op stal ergens hebben liggen.. Ik zou sowieso alles van plastic niet gebruiken haha ;) Gewoon op zoek gaan naar iets massiefs van hout.

marijnwerff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:23

ja idd een platte boomstronk:) veel plezier met oefenen. ik heb de moed al opgegeven. mijn pony is iets te overgevoelig XD

Isabell485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:03

Een platte boom stronk indd, anders kan je ergens een pedestal bestellen ik vind het behoorlijk prijzig voor een stuk houd, maar je hebt wel gelijk een goed geschikt blok :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:09

VP -> TVG

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:20

Net als hierboven word gezegd, een plat stuk boomstronk is altijd geschikt. Let hierbij wel op dat als het nat is niet te glad word etc. Ook kan je bij een timmermansbedrijf langsgaan om te vragen of ze een dergelijk vrijheidsdressuurblok kunnen maken. :)