Soort van mennen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Soort van mennen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 14:15

Hoi bokkers,

Ik heb een IJslander waar ik veel grondwerk mee doe. Dat doet ze heel braaf! We doen ook vertrouwingsoefeningen enzo. Nu vroeg ik me af, of mijn 'oefening/methode' een beetje werkt..?

Ik heb twee longeerzwepen aan elkaar gebonden met de eindjes aan elkaar, met een knoopje dat als er een ruk aan komt, hij zo weet losschiet. Ik doe dan het knoopje (los) op de borst van het paard en dan de twee zwepen als een soort van bomen langs haar flanken, met het handvat gewoon in mijn hand. Als ik dan klak met m'n tong moet ze gewoon naar voren stappen. Deze oefening doe ik alleen in de bak. Ze moet dus, met hulp van de zwepen, naar links, rechts, naar voren en stoppen. Dit speed ze na een keer al heel braaf! Is dit okee om te doen? Ze krijgt prutsmuts wel meer zelfverzekerdheid door..

Anniek22

Re: Soort van mennen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 14:16

(Ik loop trouwens dan achter haar met ongeveer een meter tussen ons in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:18

Lijkt op lange lijnen maar dan niet aan het bit. Zolang de knoopjes weer los gaan en je paard het begrijpt lijkt dit me geen kwaad kunnen hoor, juist creatief. Leuk bedacht :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:20

Dus als ik het goed begrijp heb je 2 longeer zwepen aan elkaar geknoopt en die knoop je vast voor de borst van het paard. De ene zweep links en de andere rechts? (Misschien beetje domme vraag maar kon me er niet echt een voorstelling bij maken) en gebruik je ook halster of hoofdstel in of stuur je haar met de zwepen voor de borst?

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:21

Vind het ook leuk bedacht!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 14:22

Okee, bedankt
Nee ik stuur alleen met de zwepen. Heeft alleen touwhalster om. Verder gewoon los zegmaar. Als je het paard van boven ziet, zijn de zwepen als een 'U' om haar heen ;-)

Gydja

Re: Soort van mennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:24

Ah oke. Leuk bedacht! Leuk ook dat ze het goed doet :D