Aangezien ik in dit onderwerp redelijk 'onbekend' ben dacht ik dat ik misschien wat hulp van jullie kan krijgen.
Mijn (bijna) 9 jarige kwpn'er is door zijn medisch verleden helaas rij-ongeschikt geworden.
Het dragen van gewicht is voor hem in ieder geval voorlopig niet echt haalbaar en ik wil dus ook afscheid nemen van het idee dat ik er ooit nog op ga.
Maar.. hij is nog maar 9, super werkwillend, vind alles leuk om te doen.
Aan de hand mag en kan hij ook nog van alles alleen moeten we hier nog ergens in beginnen.
voorheen deden we wel gewoon bijgezet longeren, maar ik wil hier echt meer in doen zodat we misschien wat meer in de richting van dressuur aan de hand kunnen gaan.
Hij heeft een hele tijd stil gestaan om ook even bij te komen van alle ellende en lichamelijk weer zichzelf kunnen vinden, maar ik merk nu echt dat hij toe is aan weer wat doen.
Nou lijkt het me handig dat hij eerst aan de hand wat simpele basic commando's gaat leren zodat we echt vanaf het begin kunnen beginnen.. maar hoe begin je? en wat zijn ongeveer de stappen die je neemt tot dat je daadwerkelijk begint met dubbele longe oid?
Ik hoor graag jullie ervaringen