Hieronder de antwoorden die je krijgt: De antwoorden van de wagenbouwer zijn in het schuingedrukt, mijn vragen zijn dikgedrukt.
Hoe zwaar weegt een wagen maat shetlander? 18"wielen, maraton model, 125 breed.
* mijn wagen weegt 150 kilo ik heb hem zelf gewogen.
Dus dan trek en voel je aan de wagen en deze voelt als lood. Dus ik zeg maar mijn eigen wagen weegt 165 en voelt een heel stuk lichter als deze wagen.
antwoord:
Ik heb hem zelf gewogen , hij is 150 kilo
Dus ik vraag kunnen we hem dan nu nog een keer wegen? Zodat ik het kan zien?
antwoord:
Dat is niet nodig hij is in polen al gewogen
Dus ik zeg, maar net zeg je dat je hem zelf hebt gewogen.
antwoord:
Nee dat is niet nodig want hij is al gewogen in Polen
Mag ik hem dan zelf ergens wegen?
dat is niet nodig want ik garandeer dat hij 150 kilo weegt, heb hem zelf gewogen.
Maar net zegt u dat hij in Polen al is gewogen, dat u het dus niet zelf heeft gedaan?
Hij voelt zo zwaar omdat hij nieuw is. Nieuwe wagens voelen zwaarder aan. De rem zit dan nog vast en de lagers gaan soepeler lopen als hij 100 kilometer heeft gereden
Hij heeft speciale Konische lagers, die worden soepeler als je kilometers rijd
5 minuten later:
Lagers worden steeds stugger als je je wagen gebruikt, dan moet je een service beurt nemen. Dan rolt hij weer beter.
Uh net zei u dat hij juist lichter zal gaan rollen?
Ik kan garanderen dat hij 150 kilo weegt, als hij dat niet weegt halen we gewoon stukken van de kar af die je niet gebruikt. Krijg je dus een foto van een soort wagen te zien die op een skelet lijkt

Dus ik zeg nou die ziet er echt niet uit!
even later:Begint hij een heel verhaal dat hij nooit ontevreden klanten heeft, dat er nooit wat stuk gaat.
even later:
Als er wat is met de wagen , maak ik hem weer. Heb wel vaker klanten die niet tevreden zijn of waar er iets stuk is. Dan maak ik het gewoon weer.
Dan over luchtvering:
Mijn vraag: Klopt het dat luchtvering vaak leegloopt?
Nee bij mijn wagens loopt de luchtvering nooit leeg.
even later:
Luchtvering moet je elke 3 weken oppompen , de banden ook. Anders lopen ze leeg.
Levertijd:
Hoe lang is de levertijd?
De levertijd is 6 weken
even later ja gemiddeld duurt het wel een paar maanden voordat de wagen uit Polen is.
Zoals jullie snappen heb ik dus niks besteld

Mijn eigen wagen is dan wel niet moeders mooiste , maar rolt super licht en mijn pony's trekken hem enkelspan met gemak.