[AR] onwijkende antwoorden wagenbouwers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

onwijkende antwoorden wagenbouwers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:30

Ik ben bezig met kijken naar een andere wagen voor mijn pony's. Ik verbaas mij over de antwoorden van wagenbouwers. Lees gezellig mee en lach je rot. Ik vertel er niet bij wie deze wagenbouwers zijn.

Hieronder de antwoorden die je krijgt: De antwoorden van de wagenbouwer zijn in het schuingedrukt, mijn vragen zijn dikgedrukt.

Hoe zwaar weegt een wagen maat shetlander? 18"wielen, maraton model, 125 breed.

* mijn wagen weegt 150 kilo ik heb hem zelf gewogen.
Dus dan trek en voel je aan de wagen en deze voelt als lood. Dus ik zeg maar mijn eigen wagen weegt 165 en voelt een heel stuk lichter als deze wagen.

antwoord:
Ik heb hem zelf gewogen , hij is 150 kilo
Dus ik vraag kunnen we hem dan nu nog een keer wegen? Zodat ik het kan zien?

antwoord:
Dat is niet nodig hij is in polen al gewogen

Dus ik zeg, maar net zeg je dat je hem zelf hebt gewogen.
antwoord:
Nee dat is niet nodig want hij is al gewogen in Polen

Mag ik hem dan zelf ergens wegen?
dat is niet nodig want ik garandeer dat hij 150 kilo weegt, heb hem zelf gewogen.
Maar net zegt u dat hij in Polen al is gewogen, dat u het dus niet zelf heeft gedaan?

Hij voelt zo zwaar omdat hij nieuw is. Nieuwe wagens voelen zwaarder aan. De rem zit dan nog vast en de lagers gaan soepeler lopen als hij 100 kilometer heeft gereden

Hij heeft speciale Konische lagers, die worden soepeler als je kilometers rijd

5 minuten later:
Lagers worden steeds stugger als je je wagen gebruikt, dan moet je een service beurt nemen. Dan rolt hij weer beter.
Uh net zei u dat hij juist lichter zal gaan rollen?

Ik kan garanderen dat hij 150 kilo weegt, als hij dat niet weegt halen we gewoon stukken van de kar af die je niet gebruikt. Krijg je dus een foto van een soort wagen te zien die op een skelet lijkt _/-\o_

Dus ik zeg nou die ziet er echt niet uit!

even later:Begint hij een heel verhaal dat hij nooit ontevreden klanten heeft, dat er nooit wat stuk gaat.

even later:
Als er wat is met de wagen , maak ik hem weer. Heb wel vaker klanten die niet tevreden zijn of waar er iets stuk is. Dan maak ik het gewoon weer.

Dan over luchtvering:

Mijn vraag: Klopt het dat luchtvering vaak leegloopt?

Nee bij mijn wagens loopt de luchtvering nooit leeg.
even later:
Luchtvering moet je elke 3 weken oppompen , de banden ook. Anders lopen ze leeg.

Levertijd:
Hoe lang is de levertijd?

De levertijd is 6 weken
even later ja gemiddeld duurt het wel een paar maanden voordat de wagen uit Polen is.

Zoals jullie snappen heb ik dus niks besteld _/-\o_
Mijn eigen wagen is dan wel niet moeders mooiste , maar rolt super licht en mijn pony's trekken hem enkelspan met gemak.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:36

Frustrerend. :?
Heel herkenbaar dit.
Toen ik op zoek was naar een recreatie/marathonwagentje kreeg ik ook telkens van die tegenstrijdige antwoorden.En de wagenbouwers spreken elkaar ook dikwijls tegen.Ofwel vertellen ze slechte verhalen over elkaar.
Reageren op mails voor verdere info kunnen de meeste ook niet.
Aan de telefoon krijg je te horen dat je maar eens langs moet komen.Ja,zeg.Ik woon op minstens 2u rijden enkele rit.Ik heb al meegemaakt dat ik tevergeefs gereden ben.

Mijn idee is;vertrouw enkel je eigen gevoel.

Ik ga binnenkort ook op zoek naar een marathonmodel,liefst een duozitter.
Dat gaat weer een hele zoektocht worden.Pfffff
Laatst bijgewerkt door Merlen op 13-01-15 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

j1988

Re: onwijkende antwoorden wagenbouwers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:41

Hier word je echt moe van ja...

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:47

jeetje wat een mongol xD

nogal wiedes dat je niets besteld hebt!!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:49

Zucht...! Nou, nog maar even verder kijken :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:50

Beetje jammer is dat het bij veel wagenbouwers drama is. Ik herken het wel en ben eigenlijk stiekem wel blij met m'n 2e hands wagens die ik altijd gehad heb. Weet je precies wat je koop zonder alle bla bla bla ;).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:52

Achja, dat heb je denk ik overal wel, dit soort mensen. Een paar jaar terug was ik op zoek naar een trailer. iemand bood zijn trailer aan die hij zelf volledig opnieuw had opgebouwd. Gevraagd hoeveel dat ding moest wegen aangezien hij druk in de weer was gegaan met polyester. 630 kg. Ok. Ik die kant op gereden (groningen-enschede) en dat ding op de weegbrug voor de zekerheid. tadaaaaa 860 kg. Daarna hier op bokt gereageerd op de advertentie dat mensen zich niet moesten verkijken op het gewicht omdat het oude gewicht niet meer klopte na de verbouwing. Werd verwijderd :+ daarna contact gehad met Mods met als resultaat: helemaal niks want ik kon wel vanalles zeggen en de verkoper ontkende het. En dat terwijl ik de weegbon gewoon thuis had liggen. Echt schandalig dat zo'n oplichter dan een platform heeft voor zijn handel. Ik hoop maar dat de uiteindelijke koper weet wat hij of zij gekocht heeft.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:00

VickyS schreef:
Frustrerend. :?
Heel herkenbaar dit.
Toen ik op zoek was naar een recreatie/marathonwagentje kreeg ik ook telkens van die tegenstrijdige antwoorden.En de wagenbouwers spreken elkaar ook dikwijls tegen.Ofwel vertellen ze slechte verhalen over elkaar.
Reageren op mails voor verdere info kunnen de meeste ook niet.
Aan de telefoon krijg je te horen dat je maar eens langs moet komen.Ja,zeg.Ik woon op minstens 2u rijden enkele rit.Ik heb al meegemaakt dat ik tevergeefs gereden ben.

Mijn idee is;vertrouw enkel je eigen gevoel.

Ik ga binnenkort ook op zoek naar een marathonmodel,liefst een duozitter.
Dat gaat weer een hele zoektocht worden.Pfffff

succes! Inderdaad. Wagenbouwers kunnen ook roddelen als tienermeisjes over elkaar :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:20

Vind het topic niet echt grappig, en netjes. Als je het ergens niet naar je zin hebt en kunt vinden wt je zoekt ga je ergens anders heen.
Ik ken desbetreffende wagendealers die kar meteen willen wegen. Onder elk wiel gaat een weegschaal en je hebt het gewicht.
Echter zegt het gewicht niet alles maar ook hoe de wagen rolt, en hij moet indd soepeler worden en los lopen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:02

@ ls
Ik zet er tenminste geen namen bij zoals.jij al.vaker op social media sites hebt gedaan . Ook op bokt.
Het zijn antwoorden van meerdere wagenbouwers.
Ik zeg niet dat het 1 in het bijzonder is.
dus maak ook niemand in het bijzonder zwart.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:17

Dat ging ergens heel anders over dan bovenstaande. Jammer dat je kritiek betrekking niet op jezelf kunt behouden maar in de verdediging schiet met 'mijn'.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:41

Ik vind dit een keurig topic waarin TS haar verbazing uit, zonder namen te noemen.
Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt of van die lariekoek dat er een bepaald merk op de wagen staat, waardoor deze meer waardevast zou zijn. Tuurlijk hebbe sommige wagenbouwers een naam. Maar bijna alle wagens komen uit Polen en dit soort arogantie is voor mij een reden de wagen juist niet te kopen! Ik hou van Hollandse nuchterheid en weet ook al wel, mits deze de juiste wagen tzt heeft staan, waar ik heen ga.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:07

LS_fotos: kom op zeg hee. Patricia zegt NIETS over namen of merken of wat dan ook.
Mogen we nu ook al geen topics meer openen om onze frustraties te uiten ?

En nee dit topic is inderdaad niet grappig nee. Het is niet grappig hoe je behandeld wordt door bepaalde verkopers. Zowel blijkbaar van dit product als van wat voor product dan ook.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:06

Suzan_bobar schreef:
Ik vind dit een keurig topic waarin TS haar verbazing uit, zonder namen te noemen.
Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt of van die lariekoek dat er een bepaald merk op de wagen staat, waardoor deze meer waardevast zou zijn. Tuurlijk hebbe sommige wagenbouwers een naam. Maar bijna alle wagens komen uit Polen en dit soort arogantie is voor mij een reden de wagen juist niet te kopen! Ik hou van Hollandse nuchterheid en weet ook al wel, mits deze de juiste wagen tzt heeft staan, waar ik heen ga.

Ik weet het ook *\%/*

Maar idd Patricia, netjes verwoord hoor. Ben er ook tegen aangelopen met mijn zoektocht en heb er 1 gevonden die niet zo is en daar dus ook mijn wagen besteld ;)