trucjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ambernostar

trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:50

hallotjes
ik wil me paard voetje leren geven maar hij reageert niet op als je gaat kriebelen met de zweep hebben jullie tips om trucjes aan te leren?

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:57

Niks duurt langer dan drie dagen.

Blijf gewoon de hoeven van je paard aanraken totdat hij ook maar de geringste beweging er mee maakt en direct belonen zodra hij/zij het been, de hoef beweegt.

Zorg er wel voor dat je direct PRECIES op dat moment beloont
Laatst bijgewerkt door Leentje_P op 04-01-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LottieLover

Re: trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:14

probeer het anders met zachtjes tegen de schouder duwen en (als je met een clicker werkt) klikken op het moment dat hij zn voetje van de grond haalt

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:58

inderdaad zoals lottielover zegt gewoon zachtjes en steeds harder tegen de schoeder duwen tot hij zijn voet los laat en direct belonen

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:31

oh en dat klikkeren zou ik echt aanraden ! werk er zelf mee en ik vind het zelf heel fijn werken want mn pony weet dan echt precies wat hij goed doet en het voorkomt een heleboel verwarring.
en je koopt er al 1 voor een paar euro bij een dierenwinkel (bij de honden spullen)

DeniseBirnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:27

Ik heb het een vriendin eens met een touw zien doen?!

DeniseBirnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:29

Haha, na wat zoeken op internet lijkt dat mij vrij stug..

Het paard waar ik het bij deed was heel leergierig. Ik hoefde iets maar 5 x te oefenen en paard deed het de hele dag door XD

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:51

reageer ieder paard op een klikker?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:01

Een clicker moet je aanleren, daar reageren paarden niet zomaar op.

Ik zou je een lesje aanraden om op gang te komen en om te leren hoe je je paard moet belonen en hoe je zelf dingen aan kunt leren. Les hoeft niet duur te zijn, en het is de meest verstandige manier.

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:13

Borisje schreef:
Een clicker moet je aanleren, daar reageren paarden niet zomaar op.

Ik zou je een lesje aanraden om op gang te komen en om te leren hoe je je paard moet belonen en hoe je zelf dingen aan kunt leren. Les hoeft niet duur te zijn, en het is de meest verstandige manier.

ik heb geleerd hoe het werkt bij onze hond op puppy cursus en het werkt bij paarden eigenlijk hetzelfde en door gewoon te klikken en belonen als ie het goed doet en alleen belonen na een klik zullen de meeste paarden t ook snel begrijpen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:30

Jawel, maar een paard gaat de clicker nooit aanleren als er daarna niet direct een beloning volgt. Een clicker is geen beloning, hetgeen wat erna volgt wel. De clicker is alleen de aanwijzing dat er een belonig komt.
Dus daarom moet je de clicker aanleren, een paard weet niet van nature dat er na een click een beloning volgt.

Maar als je al vastloopt op de jambette, dan zou ik toch echt een lesje nemen.

Just_inHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:30

Geduld is een schone zaak. Zelf enthousiast zijn is ook een voordeel.

Verder wat hierboven als is genoemd; een clicker is zeker aan te raden, vooral als je begint met vrijheidsdressuur. Succes!

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:11

En geef je dan een klik als hij een kunstje doet en dan belonen? Hoe duur koste die dingen en doen jullie dan even goed met een zweepje?