Benodigdheden grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_Ashlinn

Benodigdheden grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:10

Hallo,

Ik ga in t nieuwe jaar starten met grondwerk met mijn 2 paarden.
Nu vraag ik me af, wat heb ik echt nodig? Ik heb al een touwhalster en leadrope.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Laatst bijgewerkt door Jess_Ashlinn op 30-12-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pacific

Re: Benodigdheden grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:14

Een instructeur, die je kan helpen als je vast loopt?

Verder gebruik ik een zweep, maar er zijn ook mensen die liever een stick gebruiken.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:17

Een instructeur is de meer belangrijke benodigdheid inderdaad :D
Maar verder heb je in principe alleen je eigen lichaam en een touwtje of zweep/stick als verlenging van je arm nodig.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:18

Het is een beetje afhankelijk wat voor dingen je allemaal gaat doen, maar een carrotstick kan ook wel erg handig zijn. Ook balkjes, pilonnen en een paardenbal zijn vaak wel erg leuk, dan kun je leuk varieren (waarom willen er nu geen trema's op de iPad...) met de oefeningen die je doet.

Sommige methodes (bijv. Voest en Parelli) hebben ook dvd's, dat vind ik zelf makkelijker dan boeken, die zijn vaak toch wat theoretischer.

Soms kan een instructeur of iemand die er al wat meer ervaring mee heeft je eerst goed op weg helpen. Dat heb ik wel fijn gevonden in het begin, er is dan zo veel waar je op moet letten.

Veel succes in ieder geval!

Farouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:18

Weet je al wat voor soort grondwerk je wil gaan doen? :)
Wat balkjes en een stuk zeil zijn bij diverse manieren van grondwerk heel bruikbaar.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:21

Ik heb zelf ook een contactstick met string, vind ik zelf prettiger dan met een zweep. Deed eerst wel met een zweep maar dan de achterkan en beetje in het midden vast houden, zodat hij niet zoveel zou zwiepen. Helemaal blij nu met de stick :). Wat ook handig is zijn allemaal objecten voor desensibilisatie, zoals een paraplu, plastic spul etc.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:33

Wil me bezig gaan houden met natural horsemanship.. Instructeur ben ik aan het zoeken :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:35

Jess_Ashlinn schreef:
Wil me bezig gaan houden met natural horsemanship.. Instructeur ben ik aan het zoeken :)

Heb je al een idee wat voor methode?

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:40

De freestyle methode van Emiel Voest. Ga binnenkort bij een trainingscentrum hier in de buurt kijken :)

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:45

Ik ken een hele goede instructrische maar zie dat je in Drenthe woont, dus dat zou een beetje ver weg zijn, zij zit namelijk in Velddriel, Irene Smeets, zij is echt heel goed.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:48

Jess_Ashlinn schreef:
De freestyle methode van Emiel Voest. Ga binnenkort bij een trainingscentrum hier in de buurt kijken :)

Leuk! Ik heb zijn dvd's ook gezien, zijn wel erg interessant. Op de site van Voest staat een lijst met instructeurs. Slim om eerst bij een trainingscentrum te kijken! Krijg je een goed beeld van de methode.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:50

thirzanaomi schreef:
Jess_Ashlinn schreef:

Leuk! Ik heb zijn dvd's ook gezien, zijn wel erg interessant. Op de site van Voest staat een lijst met instructeurs. Slim om eerst bij een trainingscentrum te kijken! Krijg je een goed beeld van de methode.

Ik ga eens kijken op de site :). Trainingscentrum zit hier nog geen 5 km vandaan, zij is ook een instructrice. Gaat om Equixantos waar ik wil kijken :). Heb daar veel goede over gehoord

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:08

Jess_Ashlinn schreef:
thirzanaomi schreef:

Ik ga eens kijken op de site :). Trainingscentrum zit hier nog geen 5 km vandaan, zij is ook een instructrice. Gaat om Equixantos waar ik wil kijken :). Heb daar veel goede over gehoord

Daar heb ik inderdaad ook meerdere goede verhalen over gehoord.
Veel succes! :)

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:49

www.vrijheidsdressuur.nl Kopje artikelen => grondwerk => algemene info, basisoefeningen aan de hand, basisoefeningen in vrijheid.
Dingen die je nodig hebt wil ik wel even opnoemen, de rest kun je zeker wel vinden op de site! Zoals je al meld heb je al een leadrope en een touwhalster, nu gebruiken ze ook vaak een dressuur of een longeerzweep net wat je zelf het fijnste vind. Als je het verder wil uitbreiden, en zeker weet dat je er mee door wilt gaan kan je ook zo'n speciale trainingsstick aanschaffen. Ik zou het zelf gewoon bij een zweepje houden die trainingssticks zijn vaak zo duur haha! In elk geval kijk op de site, staat een hele boel informatie op die van pas zal komen. Zo kun je ook even kijken waar je aan toe bent.