[AR] Past mijn tuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Past mijn tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:32

Hallo bokkers,

Heb gisteren mijn nieuwe tuig (Pfiff) gepast op mijn pony.
Hoe vinden jullie dit liggen?

Het hoofdstel past niet, ben nu opzoek naar een kleinere maat aangezien de oogkleppen echt op de ogen zitten...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag jullie mening! :)
Groet xxx

lies_sparkle

Re: Past mijn tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:38

Hoofdstel in ieder geval niet,
Riempje trekt en bakstukken zitten te hoog :)
Ik vind het borsttuig ook niet lang genoeg aan de zijkanten en de singel ligt raar en lijkt te trekken...

Ik had hetzelfde probleem, heb nu een duurder tuig en dat bevalt veel beter (:

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:41

goedWat liespower zegt, het hoofdstel zit niet goed, en ik vind het borsttuig ook niet lang genoeg aan de zijkanten. veder vind ik het wel netjes liggen :j

Anoniem

Re: Past mijn tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:47

Imperial riding tuig, ligt dat beter?
Die had ik nmlk eerst besteld, maar was niet op voorraad. Moest wat bijbetalen en dan kon ik deze krijgen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:53

een hoofdstel moet perfect zitten voor het comfort van je pony. het hoofdstel zou ik niet perse kleiner doen want dan zijn de windriemen aan het hoofdstel ook weer korter en zitten de oogkleppen nog niet goed. ook is dan vaak de frontriem te kort/ strak. bij dit hoofdstel zijn de windriemen zo te zien te kort.
je hebt vaak dat de oogkleppen niet mooi zitten bij de gewonere tuigen. ik zou een goed nieuw hoofdstel kopen waarvan je de oogkleppen genoeg opzij kunt buigen. meestal zit er ijzerdraad in de windriemen en blijft dat daardoor goed zitten.
en de maten goed opmeten van zijn hoofd.!
borsttuig is wat klein vind ik.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:25

Hoofdstel zeker niet kleiner nemen dan wordt de ruimte tussen de kopstuk en frontriem nog smaller, en daar heeft ze al weinig ruimte.

Borsttuig is inderdaad te kort en de draagriemen liggen op de schouders. Ik zou dit tuig terugsturen.. Denk dat de imperial beter gaat passen.