ik heb een sulky maar ik heb geen idee wat voor tuig daar bij hoort, ik heb een normaal mentuig met strengen e.d die je normaal aan de zweng bevestigd, nu liet een vriendin van mij een soort borsstuk zien met een soort strengen met gaatjes die je dan om de boom van de sulky heen bind en dan over een haakje haakt, heeft er iemand ervaring met deze tuigen en weet iemand of ik dit tuig ergens kan bestellen of heeft iemand nog dit door tuig?
Hahaha sorry was even de enige die ik kon vinden. Ik heb geen foto van de sulk maar ik moet wel dit soort tuig hebben
WendyBZ
Geplaatst: 22-12-14 09:41
Met alleen het borsttuig kom je er niet. Het borsttuig is namelijk meer reserve, hangt iets los. Je trekt met het schoftje, daar maak je het tuig aan vast, zie het betreffende topic: WendyBZ @ [AR-ITP] Mijn Dravermerrie voor de sulky...
Maar daarvoor heb je dus ook een wikkeltuig nodig. Waar wil je gaan rijden met de sulky? Ik vind het zelf niet ideaal om mee buiten te rijden, op zijn zachtst gezegd. Je zit er te laag achter en hebt dus geen overzicht.
Wil je uiteindelijk gewooon gaan mennen? Dan zou ik geen sulky nemen, maar gewoon met je huidige tuig beginnen en iets slepen. Van een sulky leren ze niet trekken.