Spelen met je paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Spelen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:42

Helloooo medebokkkers,

Ik vroeg me af of jullie nog wat leuke 'spelletjes' weten die je kunt doen met je paard? Hij vindt targetten onwijs leuk, maar een beetje afwisseling is misschien wel leuk!

Ik vind het fijn om het 'trainen' af te wisselen met vrijblijvende spelletjes. Hij vindt spelletjes erg leuk maar is soms nog wat voorzichtig in zijn enthousiasme. Hij is heel slim en pakt dingen heel snel op. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een soort spelletje waarbij hij zelf een beetje kan ontdekken wat fijn voor hem is, waar hij zelfvertrouwen van krijgt en waarmee ik hem een beetje kan prikkelen om samen te spelen!

Alvast bedankt! :D

ilangok

Re: Spelen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:47

Ik zag laatst catch the tiger voorbijkomen, zoek maar eens op youtube. Ik vond het er wel erg leuk uit zien, heb het verder nog nooit zelf geprobeerd.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:53

ilangok schreef:
Ik zag laatst catch the tiger voorbijkomen, zoek maar eens op youtube. Ik vond het er wel erg leuk uit zien, heb het verder nog nooit zelf geprobeerd.

Bedankt voor je reactie! Ik heb het even opgezocht, ik denk dat je chase the tiger bedoelde? https://www.youtube.com/watch?v=E5rESt-HEPI

Wat zou een handig huis tuin en keuken ding zijn om dit mee te doen? We hebben maar 1 longeerzweep, het lijkt me dus niet handig om daar telkens iets aan te moeten knopen en weer af te moeten halen haha! Wat verder in het filmpje heeft zij volgensmij gewoon een stuk doek ofzo? Ik heb nog veel stalen van gordijnen, als ik daar een strook van knip zou dat ook moeten kunnen toch?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:55

Grondwerk is onwijs leuk! Bouw je ook een band mee op. Verder is Parelli ook echt heel leuk.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:56

kimmm94 schreef:
ilangok schreef:

Bedankt voor je reactie! Ik heb het even opgezocht, ik denk dat je chase the tiger bedoelde? https://www.youtube.com/watch?v=E5rESt-HEPI

Wat zou een handig huis tuin en keuken ding zijn om dit mee te doen? We hebben maar 1 longeerzweep, het lijkt me dus niet handig om daar telkens iets aan te moeten knopen en weer af te moeten halen haha!

Oh ja dat bedoelde ik :+ .

Eh.. dat weet ik ook niet echt.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:56

OneAndOnlyx schreef:
Grondwerk is onwijs leuk! Bouw je ook een band mee op. Verder is Parelli ook echt heel leuk.

Parelli vind ik inderdaad ook heel leuk, maar ik weet niet of je naar zoiets op zoek bent?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:58

Die van mij vind tapijtjes/doeken en andere vreemde ondergronden in de bak leuk om mee te spelen. Op mijn werk (zwembad) deden ze eens zo'n mat weg, een kleintje, stond ze er helemaal op te schrapen en uiteindelijk met dat ding in haar mond te wapperen. :')

Oja en we hebben een lang elastiek, waarmee je bv de rijbak in tweeën kunt delen. Ze vind het prachtig om dat ding op te spannen en dan te laten schieten.

Dat laatste kun je niet echt samen doen, maar een beetje rommelen met vreemde ondergronden misschien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:02

Ook in het zadel kan je prima spelen, ponylief vind het helemaal geweldig als er weer eens een speeltuin met balkjes, poortjes, zeiltje, slalom en doorgangetjes in de bak ligt *\o/*

Ook aan de hand is dat erg leuk trouwens :j
Ook eens achterwaarts gaan tussen balkjes bijvoorbeeld, of zijwaarts er overheen :j Stilstaan in een vierkant van balkjes, of juist een rondje draaien zonder de balkjes te raken :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-14 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:03

Parelli ben ik niet echt naar opzoek, ik ben voor de 'normale' training veel bezig met grondwerk, loswerken en een beetje vrijheidsdressuur!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:06

Blijheid schreef:
Ook in het zadel kan je prima spelen, ponylief vind het helemaal geweldig als er weer eens een speeltuin met balkjes, poortjes, zeiltje, slalom en doorgangetjes in de bak ligt *\o/*

Het is niet mijn eigen paard, en ik rij voorlopig niet meer op hem. Zijn eigenaar wil graag eerst even dat er maar één iemand op hem rijdt, eerst was ik diegene, nu heeft ze meer tijd om het zelf te doen dus doet ze dat ook!

Maar voor mij is dat geen probleem hoor, ik vermaak me wel met hem! het is zo'n heerlijk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:08

Zie edit; ook aan de hand kan je in zo'n speeltuin leuke dingen doen :j

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:45

Dat is ook een leuk idee ja!