Hallo mijn paard snapt niet wat ie moet doen met lange lijnen. Ik sta schuin achter hem alleen als ik klik met mijn tong en ik geef het comando begint hij chagerijning te doen en een beetje te bokken...... Kan iemand me tips geven???????? Alvast bedankt!
Het is inderdaad de vraag wie WIE niet snapt. Met een beter inzicht en wat hulp gaat het vast lukken. Succes!!
Anoniem
Geplaatst: 19-12-14 16:12
Erg makkelijk om te zeggen dat het paard iets niet begrijpt.. Heb die fout zelf ook gemaakt en toch is er iets in je commando's/hulpen/whatever waardoor het beestje niet begrijpt wat er van hem verwacht wordt. Succes in ieder geval.
miezelke
Geplaatst: 19-12-14 16:22
Een paard is geen machine, waarbij je maar op knopjes moet duwen om de juiste reactie te krijgen...
Verdiep je eens in hoe een paard iets leert, hoe jij een paard iets kan aanleren, en welke hulpen er nodig zijn om het werken met lange lijnen aan te leren. Normaalgezien wel genoeg boeken hierover te vinden. En/of zoek geschikte instructie. Succes!
Ik stuur je wel even een Pb met wat tips. Misschien heb je er wat aan. Zo niet, neem dan inderdaad les of zoek hulp van mensen die er genoeg verstand van hebben om te te helpen!