Hoe GW en VD in de weide ( herfst-winter)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PasAn33

Hoe GW en VD in de weide ( herfst-winter)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 14:51

Hallo!

Nu het herfst-winter is liggen de weides er heel nat bij!
Voor mij is dit een groot probleem omdat ik altijd grondwerk en vrijheidsdressuur in de weide deed, maar dit gaat natuurlijk niet als het zo nat is. ( ik heb alleen een piste beschikbaar voor het rijden 2x per week). Ik zou het echt jammer vinden om te wachten tot de lente om verder te trainen omdat het net zo goed gaat! Ben deze zomer op 2x op kamp geweest met mijn paard in de Two lazy seven ranch en ik vind het jammer dat ik daar nu niet verder op kan trainen deze winter.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hoe lossen jullie het op?
Tips zouden zeker welkom zijn! :D

Groetjes ;)

Pauww

Re: Hoe GW en VD in de weide ( herfst-winter)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:57

Zelfde probleem bij verzorgpaardjes :(
Wij gaan dan buiten trainen, op verharde landwegen als het erg modderig is. Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor manege's of pensionstallen met een (binnen)piste in de buurt. Dan kan ik tegen een vergoeding daar een aantal keer trainen. Maar je hebt al 2x per week een binnenpiste dus ja :)
Buiten trainen is heel leerzaam en ook leuk! Wel voor goede zichtbaarheid zorgen (fluodingen en lichtjes).

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:59

Hier net hetzelfde! :( De drek is zo diep dat zelfs de ezeltjes moeite hebben om erdoor te raken op sommige stukken. Ik doe mijn grondwerk verder in de "natuur", aka in het grasland tegenover dat van ons. Ik kan zo wel niet in vrijheid werken, want ik heb geen afzetpaaltjes, maar nood breekt wet... Verder doe ik ook grondwerk in het speelveld van het bos af en toe, om eens te testen of haar concentratie echt nog wel bij mij ligt. Een hele goede oefening om samen te doen!

PasAn33

Re: Hoe GW en VD in de weide ( herfst-winter)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:41

Oke bedankt voor de tips! Ik woon hier op het platteland dus ik kan eigenlijk wel op de onbezaaide velden oefenen als het niet té nat is! Met mijn ene paard zou het denkik wel lukken maar Evita is nogal dominant, actief,.. maar mits goeie aanpak doet ze het heel goed! Dus ik denk dat het bij haar moeilijker zal gaan maar ik zal het zeker eens proberen! Iemand nog tips?