Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ladyzz222 schreef:Welke hulpmiddelen zijn waar goed voor ik snap dat het niks aan zijn gedrag veranderd.
Sandraa schreef:ladyzz222 schreef:Welke hulpmiddelen zijn waar goed voor ik snap dat het niks aan zijn gedrag veranderd.
Zorg voor goede begeleiding. In je OP heb je het over aan het halster bijzetten, doe dit alsjeblieft niet. Zoek een bijrijder die veel ervaring heeft en jou overal mee kan helpen. Want als ik dit lees in combinatie met het andere topic heb je nog veel te leren. Dat is niet erg, maar zorg alsjeblieft voor goede begeleiding. Je kan anders verongelukken met zo een gevoelig paard. Of je verpest het paard zo dat niemand er straks meer op kan. Goed dat je wilt leren, maar ga niet zelf prutsen.
Welke regio zit je? Misschien zijn er bokkers die je kunnen helpen en dingen kunnen laten zien.
Alle longeerhulpmiddelen hebben als doel het paard over de rug te laten lopen. Sommige hebben daarbij wat extra mogelijkheden om in hoogte te verstellen of met een achterstuk erbij. Maar de HULPteugel HELPT slechts, jij moet het vanaf de grond doen.