welke 22ft leadrope?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilangok

welke 22ft leadrope?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 18:27

Hoi allemaal,

Nu ik in level 2 ben met parelli ben ik op zoek naar een 22ft leadrope. Alleen die van parelli zelf is echt onbetaalbaar voor mij. Mijn 12ft leadrope is wel van parelli, maar de 22ft wil ik nu ergens anders kopen.

Iemand een idee waar ik een goede kwaliteit leadrope kan kopen voor minder geld?

Zelf heb ik deze al gevonden waarvan vooral de eerste me heel erg aanspreekt door de prijs.

http://www.touwhalsters.nl/leadrope1222

http://www.equiplay.eu/equiplay2013/22f ... ality.html

Iemand verder nog suggesties/ ervaringen?

Yanne_RP

Re: welke 22ft leadrope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:29

Ik raad zeker een leadrope van Equiplay aan. (Die je ook al als linkje hebt staan.) Erg fijne leadropes van mooie kwaliteit :j

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:36

Ik heb ook de 22ft van equiplay. Goede kwaliteit en er zit fijn veel "leven" in het touw

edit je zou ook naar deze kunnen kijken
leadrope basic 22ft
Ook van prima kwaliteit maar iets goedkoper

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:14

Ik denk dat het toch die van lovelance wordt, maar dan met 14mm dikte. Alleen welke clip is het handigst?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:25

Ik vind zelf die van Parelli wel het aller fijnste in gebruik. (al hun spullen trouwens) Equiplay is een goede tweede keus. Het is niet zomaar een touw namelijk. Het moet het juiste gewicht en gevoel geven om je hulpen goed door te laten komen.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:30

Denk er ook even over na van welk materiaal de leadrope gemaakt is!

Je eerste is, denk ik, gemaakt van Nylon. Zodra dit door je handen glijd, krijg je serieuse brandwonden, niet erg aan te raden dus... Zorg dat je een katoenen Leadrope haalt, deze liggen veel lekkerder in de hand en krijg je ook geen brandwonden van.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:54

Ik heb ook het liefst die van equiplay (en liever die van parelli) maar het moet wel haalbaar zijn voor mij qua prijs.

Vorig jaar heb ik het ook een hele tijd gedaan met een leadrope van horsecharms voordat ik het geld had voor spullen van parelli zelf, echt bagger maar daar hebben we ook het 1 en ander mee kunnen doen.

Misschien kan ik nog een goede deal maken met mijn vader, en anders wordt het toch echt die van lovelance, en dan merk ik zelf wel of dit een goede leadrope is voor ons of niet.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 20:05

Ik mag nog voor kerst de best quality van equiplay bestellen! :D

Op dit topic mag dus een slotje.

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:35

Veel plezier ermee :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:37

Bestel een finesse - lijn ipv een "zware" 22ft . Met nat weer is een finesse lijn fijner dan een gewone, wordt minder zwaar in de hand.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:48

Jessix schreef:
Ik vind zelf die van Parelli wel het aller fijnste in gebruik. (al hun spullen trouwens) Equiplay is een goede tweede keus. Het is niet zomaar een touw namelijk. Het moet het juiste gewicht en gevoel geven om je hulpen goed door te laten komen.

Deze mening deel ik geheel. Het is niet zomaar een leadrope. Het is niet zomaar touw. Parelli spullen zijn prijzig maar de kwaliteit is echt 'amazing'. :)

ilangok schreef:
Ik mag nog voor kerst de best quality van equiplay bestellen! :D

Op dit topic mag dus een slotje.

Super fijn!

Het topic zal open blijven zodat andere gebruikers ook in dit topic kunnen schrijven. Van Bokkers voor Bokkers :)

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 23:54

Wicky schreef:
Bestel een finesse - lijn ipv een "zware" 22ft . Met nat weer is een finesse lijn fijner dan een gewone, wordt minder zwaar in de hand.

Oh, maakt dat veel uit of niet? Hij is nu al besteld, anders laat ik de finesse leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:00

Die van parelli!
Als lid bent is die ongeveer net zo duur als die equipplay, alleen de kwaliteit is veel beter.
Ik bestel de spullen altijd via mijn instructrice want dan betaal ik geen verzend kosten.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 01:22

Fjorj schreef:
Die van parelli!
Als lid bent is die ongeveer net zo duur als die equipplay, alleen de kwaliteit is veel beter.
Ik bestel de spullen altijd via mijn instructrice want dan betaal ik geen verzend kosten.

helaas ben ik niet lid. ;p

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:14

ilangok schreef:
Wicky schreef:

Oh, maakt dat veel uit of niet? Hij is nu al besteld, anders laat ik de finesse leveren.

Een finesse lijn is net iets dunner, maar heeft wel nog "gevoel". Je 22ft sleept toch vaak (een deel) over de grond en wordt in een natte bak dan modderiger en zwaar. Een finneselijn is minder zwaar, wordt dus ook minder zwaar en speelt daardoor makkelijker. Een "dikke" 22ft kan zo zwaar worden van zand en modder dat het paard door de zwaarte van het touw langzamer gaat of zelfs stopt.

Volgens mij heb je zo'n finessetouw bij mij vast gehad ;)

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 10:22

Oh oke!! Dan wordt het denk ik toch maar die. Bedankt!