Onbeleerd paard lngeren met hulpen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loenielala

Onbeleerd paard lngeren met hulpen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 14:43

Hei,
Sinds een tijdje ben ik begonnen met een paard van 2,5 jaar.
Ik longeer hem nu ongeveer al 2 weken, en al een week met zadel waar hij totaal niets om geeft.

Ik zat er aan te denken er en hulp aan te zetten zodat ik wat meer van hem kan vragen, hij loopt nogal met zijn hoofd in de lucht (vooral als hij andere paarden ziet).

Ik wil nog niet te streng voor hem zijn, want hij doet het al super goed.
Ik heb er zelfs al op gehangen.

Kan iemand mij adviseren wat voor hulp ik er het beste op kan zetten? Hij heeft nogal een ondernek dus die zet hij er lekker in als het hem uitkomt :P .
Alvast bedankt.

klaas30

Re: Onbeleerd paard lngeren met hulpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:29

Ik zou er nog even mee wachten met er iets aan te zetten en het even laten zoals het is de stem hulpen moeten er goed inzitten en voor de rest veel overgangen vragen aan de longe
veel succes :D

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:32

Ik zou inderdaad met de rest nog wachten, het paard moet gewoon braaf zijn in de omgang, maar ik zou er nog niet op gaan hangen enzovoort.
Ik vind het juist beter als paarden wat later beleerd worden dan vroeger aangezien ze dan meer tijd hebben om mentaal en fysiek uit te groeien.
Laatst bijgewerkt door ponycrosserr op 15-12-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:32

Wat je er het beste op kan zetten? Ik weet wel waar je hem het beste op kan zetten... Een weiland.

2,5 is veelste jong om al serieus aan het werk te gaan. mentaal en lichamelijk is hij er gewoon nog niet aan toe.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:51

Ik ga helemaal mee met het antwoord van MayDayParade. Laat hem eerst lekker op zijn eigen benen lopen voor je er hulpmiddelen aan gaat hangen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:01

Jeetje laat het dier gerust nog maar een half jaar tot een jaar op de wei staan, en dan pas beginnen met longeren. Lijkt me verder geen denderend idee dat je een paard inrijd maar hier op bokt om hulp (voor hulpteugels) komt vragen, ik betwijfel of de ervaring om een paard in- en door te rijden er dan wel is.... Een jong paard heeft een korte concentratieboog en mist bespieding en balans, daarom loopt hij met het hoofd in de lucht, is het makkelijkste voor hem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:06

Nu al longeren? En dan ook nog bij willen zetten? Alsjeblieft niet! Voorzichtig beginnen is niets mis mee maar zorg er wel voor dat wat je doet ook interessant voor hem blijft. Leer hem wijken voor druk op ieder gedeelte van zijn lichaam, en zet dat longeren nog even in de ijskast, veel te belastend voor dat jonge paardenlijf. En dan, als je gaat beleren, leer hem voorwaarts-neerwaarts lopen, als je te vroeg bij gaat zetten en verkeerd bij gaat zetten help je dat om zeep.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:07

Als je zuinig op je paard bent wacht je nog een jaar met longeren...klinkt vreemd maar daarmee heb je een hele grote kans dat je paard langer gezond blijft wat betreft rug,spieren,gewrichten....maar niemand gaat hier naar luisteren.

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:26

Hh

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:29

helemaal geen hulpteugel ofzo, t beste, 2,5 is veels te jong, bij mij op stal zouden ze je uitlachen omdat je op 2,5 jaar al begint en al helemaal als je bijzet of hulp gaat gebruiken, ik ga mee met mijn voorgangers wachten totdat t paard 3,5 of 4 jaar is en dan rustig aan beginnen met longeren ect

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:29

Gooi het paard inderdaad nog even op de wei minimaal tot hij 3 jaar is..
Er op hangen is echt veeeel te veel, zelfs longeren is al te veel voor zo'n jong paard!

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:33

Hei, bedankt allemaal.
Ik zet hem niet bij het gaat super goed.
Ik doe ook rustig aan.
Hij doet het allemaal super!!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:35

maar dat t super gaat betekent niet dat t goed is, als je zo jong begint op te leren heb je veel meer kans op (rug) blessures

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:38

Echt rustig aan doe je het niet. Je bent al een het longeren met zadel en je was op zoek naar hulpmiddelen? Dan vraag ik mij af wat je doet wanneer je snel een paard beleerd....

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:44

Nee,
Ik was misschien wat snel van start gegaan.
Maar nu doe ik alles wat rustiger heel af en toe met zadel.
Ben gewoon wat comando's en wat verder grondwerk aan het oeffenen.
Dat realiseer ik me nu ook wel.
Dan nog gaat het super.

Bij deze lees en reageer ik niet meer.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:53

Phoe, ik zou dat hele longeren achterwege laten... Als je dan graag iets wil doen kies dan voor loswerken en ga daarin samen je hulpen afstemmen. Zul je daarna aan de longe alleen maar profijt van hebben,

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:57

Volg alsjeblieft de adviezen op van mensen die hier reageren en veeel meer ervaring hebben dan jij..
Een jong paard, 2.5 jaar is echt nog heel erg jong, en dan al longeren, zadel op (al is het maar af en toe) en nu zelfs willen bijzetten.
Zoek hulp/begeleiding/les van iemand die veel ervaring heeft met jonge paarden en stop alsjeblieft nu met je veeel te jonge paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:09

Irenevdm schreef:
Nee,
Ik was misschien wat snel van start gegaan.
Maar nu doe ik alles wat rustiger heel af en toe met zadel.
Ben gewoon wat comando's en wat verder grondwerk aan het oeffenen.
Dat realiseer ik me nu ook wel.
Dan nog gaat het super.

Bij deze lees en reageer ik niet meer.

fijn dat je niet meer leest...stel je voor dat je er iets van leert :+

je kunt gewoon wandelen aan de hand,dan krijg je alvast een super mak paard. :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:42

Benieuwd of je echt niet meer reageert en meeleest. Ik hoop dat je naar de adviezen luistert en nog lang plezier van dit paard zal hebben. Maar als je op de oude voet verder gaat: Dan niet komen piepen met een ander topic dat paard ineens vervelend doet. En dan heb ik het nog niet eens over de lichamelijke klachten..

Succes iig.

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:46

Hallo iedereen, ik vind dit bat wel creepy maar ik heb dit topic helemaal niet geschreven en deze reactes ook niet?????
Ik heb helemaal geen paard van 2,5 jaar oud dat ik nu al longeer dat is als de zotte.
Ik heb een eigen paad van 8 jaar dat ik zelf zadelmak heb gemaakt.
Ik snap er niets van.

Zou ik gehackt zijn ofzo iets?
En dan ook nog een serieus topic.

Ik dacht dat dat niet kon op bokt, hacken?

Moet ik nu mijn wachtwoord veranderen ofzo iets?
Ik vind dit echt superrr gek %)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:56

Wachtoord veranderd.
Hoop dat het nu stopt.
Wel een eng gevoel dat iemand op jou account heeft gezeten.
Hoop dat het bij deze is opgelost.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:32

Loenielala schreef:
Hallo iedereen, ik vind dit bat wel creepy maar ik heb dit topic helemaal niet geschreven en deze reactes ook niet?????
Ik heb helemaal geen paard van 2,5 jaar oud dat ik nu al longeer dat is als de zotte.
Ik heb een eigen paad van 8 jaar dat ik zelf zadelmak heb gemaakt.
Ik snap er niets van.

Zou ik gehackt zijn ofzo iets?
En dan ook nog een serieus topic.

Ik dacht dat dat niet kon op bokt, hacken?

Moet ik nu mijn wachtwoord veranderen ofzo iets?
Ik vind dit echt superrr gek %)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Apart ja, zeker omdat jullie ook echt precies hetzelfde typen!

Je hoeft je echt niet te schamen voor dit topic. Niet iedereen kan alles weten en daarom heb je wel eens hulp nodig. Je hebt iets gevraagd, antwoord en tips gekregen, en wij hopen alleen dat je er wat mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:39

En mocht je echt ervan overtuigd zijn dat je gehackt bent, dan kun je dit denk ik altijd wel even aankaarten bij de beheerders/moderators, dan kunnen zij misschien wel even voor je met zekerheid nakijken of je echt gehackt ben of dat het een huisgenootje van je is geweest. You never know.

Loenielala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 12:32

chelle_dora schreef:
En mocht je echt ervan overtuigd zijn dat je gehackt bent, dan kun je dit denk ik altijd wel even aankaarten bij de beheerders/moderators, dan kunnen zij misschien wel even voor je met zekerheid nakijken of je echt gehackt ben of dat het een huisgenootje van je is geweest. You never know.

Bedankt ik ga het uitzoeken!